Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag saknar "strålkastarhöjdjusteringsmotorerna" (låångt ord) på min 855GLT -96.
Vad behöver jag få tag på för att montera detta?
Passar det i mina strålkastare?
Färdigdragna kablar?
Skulle vilja ha en lista över de detaljer jag kommer att behöva, förutom motorerna och knapp så att säga.
Användarvisningsbild
av Sevenfold
elektriska ljusinställningmoduler sitter inte separat, det sitter inbyggt i ljusen, och om kablarna så finns det nog inte färdig draget, jag har en -95a uttagen -96 och den sitter det inte "elektrisk justering på,
det du kan göra e att ta ett par framljus på skroten samt alla kablar,
då går det ju att fixa till,,,
Användarvisningsbild
av ketto
mest troligt att du har färdiga kontakter som sitter nånstans vid ljusen!

Motorerna går att sätta dit! Bytte mina reflektorer som inte hade nå motorer utan tog mina som ja hade från mina gamla!

Men du får kolla noga hur de sitter i lysena! Är inte bara att trycka dit utan de ska vinklas lite grann, är en kula som ska in i ett spår! Stor risk att förstöra fästet för kulan.

Och sen en knapp inne i kupèn! :wink:
Användarvisningsbild
av Hilmer
Är det lösa motorer så det går att montera eller vad, lite delade meningar!?
Vad förutom motorerna och knapp lär jag behöva? Relä eller dyl eller vad styr det hela?
Skaffade två lösa motorer och en knapp till strålkastarhöjdjusteringen.
Kablarna var framdragna vid strålkastarna och en kontakt vilade bakom täckkåpan i kupén, tyvärr visade det sig att det var fel kontakt och jag har studerat en del elscheman utan att finna vad denna kan vara till!?
Jaja, donatorbilen uppsöktes på nytt och det visade sig att det var två olika kabelhärvor, det var den övre härvan (till t ex ljusvred, instrumenthus, radio osv) som skilde och jag ansåg att det var för mycket jobb att byta hela härvan.
Istället klippte jag kablarna så att jag fick lös knappkontakten (grå) och kablarna gick till kontakt (blå) under panelen.
Tryckte ut stiften från kontakten (blå) och tryckte sedan i stiften på plats 11, 12 & 13 i den blå kontakten i bilen, sedan fick det bli en "strömtjuv" (ja, ja vet...) till belysningen och nu fungerar det som om det vore nytt :D
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]