Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zmurfen
Är det någon här som vet vad det är som bestämmer leveranstiderna ???

Beställde en XC70 i början på Juli och och lev om 2 veckor, träffade en kund på jobb idag som också beställt sin i Juli med endast 8 veckors leveranstid.
Förvisso hade han inte riktigt lika mycket utrustning men dock ingen så kallad "lagerbil" heller.
Blir inte riktigt klok på systemet, o lite trött på o läsa on line manualen :mrgreen:
Användarvisningsbild
av betterlead
Mindre än sju timmar kvar till leverans av min skönhet. :P
Lastades av Motortransport onsdag kväll och efter att ha dragit i rätt snören, levereras den lackkonserverad etc idag vid 12-tiden.
Användarvisningsbild
av rdesign11
Stort grattis. Vilka snören är det man måste dra i? :)
Önskar min säljare kunde ringa och säga att även min bil kommr tidigare än utlovat.
Användarvisningsbild
av betterlead
Tack. Inga snören dragna i när det gäller leverans från Torslanda - endast på plats hos Bilia. Efter varje-kväll-bevakning de senaste dagarna, såg jag till att alla inblandade instanser "dansade" kring min bil. Juste jobbat av alla på Bilia i Lund och min bank. Normalt tar det ju 7-14 dagar. Bilen hinner ju nästan börja rosta... ;)
av lobbysleeper
rdesign11 skrev:Stort grattis. Vilka snören är det man måste dra i? :)
Önskar min säljare kunde ringa och säga att även min bil kommr tidigare än utlovat.
Tyvärr rdesign11, du och jag kommer få de sista två 2.5ft bilarna som tillverkas (om det i sig är någon tröst).
Så framåt julafton kan man räkna med att säljaren hör av sig... :roll:
av lobbysleeper
JMH skrev:Då kanske vi får se någon av herrarna i ett reportage om "sista 2.5FT ut från Torslanda" :wink:
yes! mina 15-minutes of fame i livet (P)
Användarvisningsbild
av rdesign11
lobbysleeper skrev:
Tyvärr rdesign11, du och jag kommer få de sista två 2.5ft bilarna som tillverkas (om det i sig är någon tröst).
Ja, det kanske kan vara en tröst men min kommer ju vecka 47 i god tid innan jul.
Man hoppas ju ändå att säljaren kan ringa och säga: "Jag har goda nyheter, du kan hämta bilen på fredag" :)
av lobbysleeper
rdesign11 skrev:
lobbysleeper skrev:
Ja, det kanske kan vara en tröst men min kommer ju vecka 47 i god tid innan jul.
Man hoppas ju ändå att säljaren kan ringa och säga: "Jag har goda nyheter, du kan hämta bilen på fredag" :)
Och hur vet du att den garanterat kommer lev (senast) v47? :mrgreen:
Nä du grabbben, bara ta på skygglapparna och glömma nybilen, kommer säkert bli försenad... :wink:

(förvisso är det samma vecka som min säljare envist hänvisar till, så vi får se)
Användarvisningsbild
av rdesign11
lobbysleeper skrev:
rdesign11 skrev:
lobbysleeper skrev:
Och hur vet du att den garanterat kommer lev (senast) v47? :mrgreen:
Nä du grabbben, bara ta på skygglapparna och glömma nybilen, kommer säkert bli försenad... :wink:

(förvisso är det samma vecka som min säljare envist hänvisar till, så vi får se)
Grabben är 41 :)
Det finns ju ingen garanti... men man borde väl ha hört något vid det här laget om den skulle bli försenad. Man tycker ju i alla fall att det borde vara så. Sedan har man ju hört så många som fått sin bil mycket tidigare än beräknat. Så låt mig få tro att min kommer vecka 47 :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]