Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
Idag blev jag påkörd på jobbet, förmodligen av bilen står bredvid mig, upptäckte detta precis nu. Åkte tillbaka till jobbet men misstänkta bilen var inte där. Kollar med fastighetsägaren vem hyr platsen.
Bild
Bild

Vad gör man, nu är det bara att lacka om ny bil. Man blir vansinnig...
av SverreK
Trist :cry:
Man är ju livrädd för nåt sånt nu när bilen är ny. Men trots att man parkerar längst bort på parkeringen så är det ändå alltid nån som står bredvid när man kommer tillbaka...

/Sverre
Användarvisningsbild
av Spid3r
Jag är en oerhört petig person, därför hoppas jag bara att det går att åtgärda med perfekt resultat, hoppas att svart metalllic är det enklaste lacken att lacka om.
Användarvisningsbild
av Osu
Folk som inte vågar stå för vad dom har gjort utan bara smiter skulle man vilja strypa!! Jag vet inte hur det ser ut hos dej, men vissa parkeringsplatser verkar vara dimensionerade för små mopedbilar. Fast man försöker att parkera med så stort avstånd mellan bilarna som möjligt så kommer det nån och ställer sig alldeles intill så man måste nästan åla sig in i bilen för att inte slå i dörren på bilen bredvid.
Användarvisningsbild
av Joru
Fy f*n vad irriterande. Jag lider med dig. Är så jäkla less på folk som inte kan köra bil eller som inte bryr sig om andras bilar och bara slår upp dörrar hur som helst!
Användarvisningsbild
av gooose
Ställ dig lite snett över 2 st parkeringar med linjen under bilen..

Är det betalparkeringar betala för 2 lägg båda lapparna på Instrument brädan
Jag har fått böter för detta men jag kunde visa upp 2 st biljetter så jag fick den avskriven
Det är samma sak som om du parkerar med släpkärra

Kostar lite xtra men det gör dörruppslag/skador med Och dom irriterar hur mycket mycket mer

Jag har fått x antal arga lappar av medmänniskor som tycker att dom är hur bra som helst och att jag är världens avskum som skall lära mig köra bil då jag ej kan en sådan enkel sak som att parkera

Men faktum kvarstår jag får inga dörruppslag på sidorna och det räcker för mig

Till er som stör er på detta kan jag bara säga SKAFFA ER ETT LIV

//Goose ( Nageln i ögat)
av Cox
:D bästa jag hört i dag alvarligt kan man göra så dubbla lappar och slippa böter?
Även jag hatar dessa marodörer som bara slänger ut sina dörrar och sedan säger oj stod du där ? va skall jag betala för detta nä det tror jag inte dom detta feta uppslag var nog innan inte kan min dörr ha gjort detta......

//Cox
av Jöns
Jag höll själv på att gå upp i limningen förra vecka. Hämtade ut vår "nya" begagnade V70 på torsdagen, en 09a utan ett endaste litet märke på utsidan. Då jag gärna vill behålla den i det skicket så länge som möjligt så parkerade jag i princip så långt bort det gick på stormarknadens parkeringen på fredagen. När jag kommer ut från butiken ser jag det största as till bil, en Nissan Patrol, parkerad precis jämte min bil med förardörren mot min passagerarsida.
Bilen stod så nära att jag var tvungen att flytta på min för att kunna få in ungarna i den.

Som tur var fanns det ingen skada på bilen men om det hade funnits vet jag inte vad jag hade gjort. Ungarna hade säkert fått se sin pappa på ett humör aldrig tidigare skådat...

Vad är det som får en person att parkera precis jämte en annan bil när det finns ett 50-tal lediga platser runt om? Och dessutom med sin förardörr mot min bil så att han (eller hon) själv har svårt att komma ut?

Jag blir så trött...
av greenbay
Kanske för att de förstår att DU är rädd om din bil, och då litar den som parkerar bredvid på att du inte slänger upp dörren i HANS sida.
Jag parkerar gärna bredvid en annan bil som verkar skött och vårdad, hellre det än närmast entréen, där alla leasingbilar står parkerade.
/greenbay
Användarvisningsbild
av supersonic
greenbay skrev:Kanske för att de förstår att DU är rädd om din bil, och då litar den som parkerar bredvid på att du inte slänger upp dörren i HANS sida.
Jag parkerar gärna bredvid en annan bil som verkar skött och vårdad, hellre det än närmast entréen, där alla leasingbilar står parkerade.
/greenbay
Haha, det där ligger det mycket i!

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]