Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

med andra ord, boxen verkar hel. är bara en styrpinne som gick åt.
då lödningarna såg fina ut inne i boxen har jag nu silikonat ihop den igen testar med denna och byter givarna.
tänk om man kunde litat på felkoden från början.... nåväl, blir det inte bättre. ja då byter jag boxen då!
gjorde så att jag köpte en renoverad box av Maskin och Bil i ludvika för 2500.
han köper in oöppnade boxar för 500 men han var schysst och gav mig iallafall 200 för min öppnade box. så nu är denna tvåa fixad...

nu när snön kommit och jag skulle premiärsladda märkte jag dock att handbromsen tar tvärdåligt trots att jag spänt den uppe vid spaken, med andra ord måste jag av med däck och spänna där... inte så jättesugen på det i detta snörusk men nöden har ingen lag.
Mitt förslag är att plocka av skivor/trummor för att se hur det ser ut. Ser backarna bra ut så får du justera om allting. Och justeringen MÅSTE ske bakifrån och frammåt. Först släppa helt på justeringen vid spaken, tills det tar stopp. Sen justera ute vid hjulen, och sist inne vid spaken. Om detta görs på rätt sätt med nya (eller bra) backar och friska vajrar så får du nu en handbroms som utan vidare låser på torr asfalt! :D
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 46

Vi har 100 mil enkel väg till vår somm[…]

Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]