Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en S80 170 hk 2002. När jag slår på helljustet så tänds, bara ibland, indikatorlampan för hellsjuset som sitter på instrumentpanelen. Kan det vara glappkontakt någonstans? Sitter i så fall glappet i instrumentpanelen eller på något annat ställe? Är det någon som känner till något om detta?
Arnold skrev:Har en S80 170 hk 2002. När jag slår på helljustet så tänds, bara ibland, indikatorlampan för hellsjuset som sitter på instrumentpanelen. Kan det vara glappkontakt någonstans? Sitter i så fall glappet i instrumentpanelen eller på något annat ställe? Är det någon som känner till något om detta?
Det ska tydligen vara en kallödning på kretskortet. Sök lite så kan du nog hitta något..

Hade själv samma problem, men drog en separat krets med kablar till lampan istället.

Mvh
stuffs skrev:
Arnold skrev:Har en S80 170 hk 2002. När jag slår på helljustet så tänds, bara ibland, indikatorlampan för hellsjuset som sitter på instrumentpanelen. Kan det vara glappkontakt någonstans? Sitter i så fall glappet i instrumentpanelen eller på något annat ställe? Är det någon som känner till något om detta?
Det ska tydligen vara en kallödning på kretskortet. Sök lite så kan du nog hitta något..

Hade själv samma problem, men drog en separat krets med kablar till lampan istället.

Mvh
Vilket kretskort menar du, var sittet det? Måste jag plocka ut instrumenthuset?
Arnold skrev:
stuffs skrev:

Mvh
Vilket kretskort menar du, var sittet det? Måste jag plocka ut instrumenthuset?
Ja, själva DIM kretskortet. Alltså instrumentet..

Mvh
Är det någon som vet hur man monterar ut instrumentet (mätarhuset) och får loss DIM-kretskortet på en S80 2002?

Volvo i Malmö vill ha 12 000:- för jobbet inkl felsökning. Då byter de hela instrumentet. Bara kretskortet går inte att byta eftersom det inte finns som lös del påstår de. De sa också att det bara kan behövas en mjukvaruuppgradering. Felsökning först alltså. Men jag har ingen lust med att slanta upp med 12 000:-, så därför vore det bra om jag fick vet hur man får bort mätarhuset.

Nu brukar nyare bilar ha ganska specifika koder, m[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]

6000 mån känns bra månadspris f&o[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]