Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lillvargen
hello alla..har ett lite problem med min 850 -96...stort prob...när jag startar min bil på morgonen så lyser abs lampan sen när jag kört ett tag så stänger jag av tänningen snabbt o på igjen,,då slocknar abs lampan o den fungerar perfekt,,den kan tända sig nån gång under körning,men så stänger jag av tänningen igjen o den slocknar.. någon som har ett liknande problem som har blivit löst eller e det nägon som vet va det kan vara,,tacksam för alla svar... :-(O)ps. när jag saktar ner till nästan 5 km så börjar bromspedalen pumpa,,,är det normalt...
av *pettson*
lillvargen skrev:hello alla..har ett lite problem med min 850 -96...stort prob...när jag startar min bil på morgonen så lyser abs lampan sen när jag kört ett tag så stänger jag av tänningen snabbt o på igjen,,då slocknar abs lampan o den fungerar perfekt,,den kan tända sig nån gång under körning,men så stänger jag av tänningen igjen o den slocknar.. någon som har ett liknande problem som har blivit löst eller e det nägon som vet va det kan vara,,tacksam för alla svar... :-(O)ps. när jag saktar ner till nästan 5 km så börjar bromspedalen pumpa,,,är det normalt...
Sök i forumet.
Användarvisningsbild
av Dalmans
stor chans är även att boxen måste renoveras/bytas ut...
har själv samma huvudbry just nu.
jag får felkod att hjulsensorn höger bak måste bytas.
men efter lite internetsökande har jag fått fram att väldigt ofta är det abs-boxen som felet sitter i.

Ställer en fråga som jag har i samma ämne. jag har en 855 1996:a enligt skruvat har dom en box för årsmodeller mellan 96-97, passar då inga andra boxar från andra årsmodeller?

har nämligen en kompis som snart skickar sin krockade 95:a på skroten, kan jag ta hans box?
av bonden
bara testa byta givare bak, skadar ju inte att testa, kostar bara några hundringar för båda bak på biltema. hade exakt samma felsymtom som dig.
av fraazze
Problem med ABS:en på 850 / S-V 70?

Brukar märkas genom sporadiskt lysande ABS / tracslampa, ABS funktionen upphör samtidigt.

Slocknar efter omstart, men återkommer.

Felkoder brukar ofta visa def givare höger / vänster bak, Då vet du att det är boxen.
av bonden
fraazze skrev:Problem med ABS:en på 850 / S-V 70?

Brukar märkas genom sporadiskt lysande ABS / tracslampa, ABS funktionen upphör samtidigt.

Slocknar efter omstart, men återkommer.

Felkoder brukar ofta visa def givare höger / vänster bak, Då vet du att det är boxen.
jag böt givare vä bak och det har funkat i snart 3 veckor på min v70, så bara för att man har en felkod på en givare bak så måste det inte va boxen
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]