Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HerrC
Som sagt , antingen skräpar vi ner varandras trådar med helt ovidkommande saker , eller så startar vi egna ?

Vill Ni kan jag skapa en ny som heter "Här pratar vi hasighetsbegränsningar"

:lol:
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Nu är det så att jag kör 99% av tiden på morgonen till jobbet runt 08 samt hem vid 17. På den motorvägssträckan jag kör kan jag lika gärna lägga mig bakom en lastbil och såsa i 95 knyck som att ligga i vänsterfilen i 110 och bli slickad i arslet av hetsiga knäppskallar som inte respekterar avstånd. Blir det tvärstopp i dessa hastigheter är det coolt att ligga bakom en långtradare men inte fullt lika coolt att ligga framför dito. 8)
Tänk att behöva argumentera för att hålla 10 km under maxfart på motorvägen... ?:-/
av Enzo
ZizzoZ skrev:
Enzo skrev:
ZizzoZ skrev:Då är det inte motorväg 8)

Edit: Om han mena motorväg som han skrev. Annars så är det ju bara att inte ta åt sig :wink:
Inte? Motivera tack!
Sist jag tog körkort så lärde jag mig att motorväg och motortrafikled inte är samma sak.
Nu var det inte det du skrev. Du implicerade att det inte är en motorväg om det inte är 110 som gäller.

Så jag väntar på din motivering.

Jag såg att andra redan motbevisat dig. Uppenbarligen krävs inte alla rätt på teorin för att få körkort. ;)
av Cox
Hej alla !
Icke läskunniga läs vad tråden handlar om, inte F...N handlar den om hastigheter, fattar inte varför ni inte respekterar trådskaparen han har bett er läsa och besvara just vad tråden handlar om och inget annat.

Suck.....

Läste lite lagtext. Alla elbilar/hybrider t[…]

Hejsan! Är inte så uppdaterad på […]

Du säger ju själv att du får b&[…]

Hur står sig bensinvarianten då? Allts[…]