Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fbo skrev:Lite fakta:
2.4D finns inte som ÅM2011 - den ersattes av D3 som är en 2.0 liters femma.
Räkna inte med några större trim till den.

Har sett en mätning inne på Volvo där samma bil (D5 ÅM2010) mättes i CD med Original, Polestar och BSR.
Resultatet var anmärkningsvärt.

Mvh
Anmärkningsvärt: vad sa testet..:?
av Arese
VolvoB20 skrev:520 Nm vid 3308 rpm ger 245 hk tex.....
Eller 430 Nm vid 4000 varv som ger 245 hk i BMW:s 3-litersdiesel. Eller 260 Nm vid 6600 varv som i Subaru 3,0R.....

Många menar bra drag på låga varv när de säger "bra vrid". Men "bra vrid" på höga varv är bättre för då får man hög effekt och det är det som räknas :D

Mvh
Arese
perhall skrev:Anmärkningsvärt: vad sa testet..:?
Det undrar jag också...?
fbo skrev: Har sett en mätning inne på Volvo där samma bil (D5 ÅM2010) mättes i CD med Original, Polestar och BSR.
Resultatet var anmärkningsvärt.

Mvh

Varför utvärderar Volvo BSR-trim?
Kanskje Volvo skal lære seg å trimme biler? :mrgreen:

Trolig for å kunne sammenligne sin egen(trim) mot en god konkurrent. ??:-/

For at Volvo skal ha et god argument til de som ikke er fornøyd med Polestartrimmen. ?:-/

Vi venter på flere fakta om resultatet! VI VIL VITE RESULTATET,PUNKTUM ;-//

Med vennlig hilsen Twendor.
Enzo skrev:Varför köper Volvo in konkurrentbilar och utvärderar?
För att lära sig något av sina konkurrenter. Vad kan Volvo rimligen lära sig om sina egna motorer från BSR? Visserligen sitter det ju Bosch-system i bilarna, men om Volvo's ingenjörer anser att BSR är skickligare mjukvaruutvecklare för dessa system än Volvo som köper in systemen så är det ju skrämmande ;-)
fbo skrev:Inga kommentarer. :twisted:
Så du kör på den vanliga forumslinjen med insinueringar, hörsägen och "..en kompis kompis sa..." utan belägg eller dokumentation...? Okej... Då tackar man för att man inte har lärt sig ett skvatt återigen då. :-)

// Freddan
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]