Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nybbe_gefle skrev:Har två NBB 225 HID pencil beam på lastbilen och de lyser ju spikrakt i fler kilometer men spridningen är i stort sett obefintlig utan det blir två fina ljuspunkter oavsett avstånd. Måste erkänna att jag inte har någon erfarenhet av fjärrljusbilden! Det enda jag har att jämföra med är Hella Luminator och de var rätt lätta att ställa in. Men som sagt mörker och ev en vägg att ställa in dem mot!!
//David
Kan bara hålla med, Pencilbeam funkar perfekt på ditt roadtrain när du köra tvärs över Australien med 20 mil långa rakor.

Eller på sjön i sökaren när man letar efter något flera km bort.

Men på bilen är spridningen viktigare tycker jag.
Så då har jag äntligen lyckats få hyffsad ordning på min ljusbild tyvär kunde jag inte följa "pettssons" råd då mina lampor satt för tätt så de gick inte vinkla tillräckligt mycket för att det skulle ge ett bra resultat.

tack för alla tipps :)
palmqvist skrev:Så då har jag äntligen lyckats få hyffsad ordning på min ljusbild tyvär kunde jag inte följa "pettssons" råd då mina lampor satt för tätt så de gick inte vinkla tillräckligt mycket för att det skulle ge ett bra resultat.

"pics or it did´t happen" ;)
fr3dd3 skrev:
palmqvist skrev:Så då har jag äntligen lyckats få hyffsad ordning på min ljusbild tyvär kunde jag inte följa "pettssons" råd då mina lampor satt för tätt så de gick inte vinkla tillräckligt mycket för att det skulle ge ett bra resultat.

"pics or it did´t happen" ;)

Får bli till helgen om det är hyfsat väder ute.... Var tillräckligt kallt, regnigt o j**ligt att fixa med inställningarna, när man hade halogen kunde man i vilket fall värma fingrarna lite på lamphusen :) Vill du se lite bilder innan de justerade så finns det här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=59590

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]