Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Ni som är lite telefonkunniga.

vilken telefon skulle ni rekomendera mig? jag vill kunna surfa (facebook, tradera, blocket, lite forum (läs jagrullar :P) osv kanske även bankärenden, lite nätpoker?) fota hyfsade bilder (kräver inte det bästa)

jag är ganska rädd för toutch-skärmar, men förstår om jag måste övervinna min rädsla för att få en telefon som klarar av mina krav, eller finns det någon utan detta, eller kanske med bägge.

idag har jag en C905 (ericsson) och älskar knappsatsen som man skjuter fram. är dock lite osäker på om jag skulle gilla x10 pro's tangentbord som man skjuter fram

Det får gärna vara något i billigare prisklass än iphone 4, om det går.

Har tänkt göra mig av med min laptop då jag ändå bara gör ovan nämnda saker när jag surfar, känner att jag lika gärna kan göra det i en mobil, och låna sambons dator om det någon gång krävs...
Som idog iPhone användare(postar detta från iPhone) så måste jag rekommendera den. Tycker du 4:an är för dyr så kolla efter en 3GS som sjunkit lite i pris sen lanseringen av iphone4. Blocket appen till iPhone är oslagbar. Läs annonser och ring direkt från appen. Köpte min 745:à så :D jag har provat ett antal touch/android/smart phones och inget slår iPhone i mina ögon. Detta är ju såklart bara min högst personliga åsikt :)
Staffan73 skrev:Som idog iPhone användare(postar detta från iPhone) så måste jag rekommendera den. Tycker du 4:an är för dyr så kolla efter en 3GS som sjunkit lite i pris sen lanseringen av iphone4. Blocket appen till iPhone är oslagbar. Läs annonser och ring direkt från appen. Köpte min 745:à så :D jag har provat ett antal touch/android/smart phones och inget slår iPhone i mina ögon. Detta är ju såklart bara min högst personliga åsikt :)
Kan bara hålla med......Jag har inte hittat någon bättre telefon och jag har bara 3G 8)
Ja jag har ingen 4 heller. Än ska tilläggas :D ska byta ut min 3GS om ett par månader men enbart för att jag är lite prylbög. Min 3:à har fungerat klanderfritt och jailbreakad så är den oslagbar i antalet tillgängliga appar och program.
Beror nog lite på hur mycke du tycker om att "greja" med telefonen.
Android är bättre i den bemärkelsen där du kan göra istort sett vad du vill, installera grannens egensnickrade rom,appar,tema mm, adroid kan du göra mer personlig.

Dom här 3 ligger nog runt 4000:-

HTC-Desire HD
HTC-Desire
Samsung Galaxy s

Iphone om du inte gillar det jag skrev ovanför,den är funktionssäker men tråkig i mina ögon
lutar väldigt mycket åt en x10a men en iphone är nog inte helt omöjligt....

Har alltid kört sony ericsson och man är ju lite märkesfrälst.
men frågan är då, x10 mini eller vanliga x10.
jag kommer helt skippa laptopen och tänker på så vis att den större vanliga x10an är ett bra alternativ då, men är den för klumpig som telefon?
Minin kommer bli för liten för dig då den har väldigt liten skärm.

Klumpig.....ibörjan tycker du nog det men du vänjer dig, jag tyckte min galaxy med 4" skärm va stor men nu är jag van och skulle t.o.m kunna ha en större.

Sen så vart x10:an bättre nu när den fick 2.1
var in på Expert hemma i insjön idag när jag ändå var där med paket...
gick därifrån med en beställning på en Iphone 4, leveranstid 2-3 veckor.

då bindningstiden på mitt tele2 abonemang gått ut tecknade jag istället upp mig på ett ab. hos 3. kommer då betala 499 kronor i månaden, ringer för hela månadsbeloppet och fri surf... så själva telefonen vart att kosta ingenting. och med tanke på att abonemanget hos tele2 jag hade kostade 500kr/mån + 200kr/mån för själva telefonen så ser jag inget annat än vinst i detta läge!

nu har jag en låååååång väntan framför mig tills jag får hem den!

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]