Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZizzoZ
Tjena!

Nu börjar det dra ihop sig (inte) men tänkte ändå kolla en sak.
Den 17e november så kommer min V70 D3a jag beställt till återförsäljaren. Och prel. leveransdatum till mig den 25e. Tycker jag borde få papper på något snart? Alltså jag menar typ regnr osv? Har aldrig beställt en bil förut så vet inte hur det fungerar :mrgreen: Nån som har en idé om vad som skall komma inom kort och om något kanske redan skulle ha kommit? :)
Användarvisningsbild
av Joru
Jag fick reda på reg nr några veckor innan leverans. Fick en uppdaterad orderbekräftelse med posten efter alla tillägg osv.
Ring din säljare och hör om du kan få en ny skickad till dig.
Jag har fått min bil nu :D och är riktigt nöjd! Har aldrig ägt en diesel förut, bara ca 15 bensinare. Men den går riktigt fint motorn och framförallt är bilen bekväm och tyst på landsväg/motorväg. Ett toppenköp!!!
Ska försöka lägga upp några bilde framöver :)
av ZizzoZ
Orderbekräftelse har jag ju en med det senaste dock står det inget ju inget regnr eller chassinr på den =) Men ska ringa och prata med han! Tack för svar =)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Regnummret stod på reg-skyltarna när jag hämtade ut bilen hos bilhandlaren :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Min bil fick sitt reg.nr den dag bilen byggdes. Förmodligen så förregistrerar Volvo Personvagnar bilen när den är färdigbyggd och godkänd för leverans till åf.
I samband med förregistreringen tillverkas skyltar och sänds till levererande åf.

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]

Blond läder eller ej

I den XC70 jag hade tidigare, med Blond kläds[…]

Koppling som fastnar halvvägs

Hade samma problem på min V60 D4 2015, bytte[…]