Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av beppen
Tjenare!

I fredags när jag var påväg hem så började min s60 hacka och baktända och gå ojämt.. sen på lördagen var jag ute och körde igen och då gick bilen bara sämre och sämre kunde inte gasa nånting alls.. började bara att blöddra och hacka..
misstänkte att de var något med tändningen - tändstiften men de konstiga var att jag bytta alla stiftet för ca 600 mil sedan. tog isär och kolla på stiften och då visade det sig att ena stiftet hade hela bygeln gått av! :O inte konstigt den gick fruktansvärt kasst.
de jag undrar är de ska väl inte kunna hända så snabbt inte helt normalt. och bygeln har ju då såklart åkt ner i motorn..... kan det ha hänt något med loppet kolv mm?

Mvh Jesper
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Rådfråga en verkstad du litar på hur du skall göra.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Magnus308
Det där är väl ett välkänt fel att Volvo har haft problem med tändtsiften och bygeln lossnar?
Är dom köpta och monterade hos Volvo?

Edit: Det var inte bygeln utan mittelektroden som lossnade.
Senast redigerad av 1 Magnus308, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
har inte hörtalas om att "bygeln" lossnar nångång.
Oavset fel & vad den är köpt så har du reklmationsrät (är de köppta hoss en volvoåterfösäljare så får du dom bytta gratis, även om du köpt lösa delar o monterat dom själv.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]