Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hast
Hej! Ny här så har inte en aning om jag postar denna tråd rätt.

Men jag har iallafall en fråga om första bil. Jag har siktat in mig på Volvo C70 Coupé med 2.4T motorn (193hk). Och då undrar jag över fördelar/nackdelar med en C70? Årsmodell blir -00 och över.

Mvh
av semmelman
Tja, riktigt snygg bil som får en del blickar, låg ljudvolym i kupén, bekväm, snabb, ingen riktig sportbil kanske men underbar att köra, ...nackdelar, snabb (fortkörningsböter), opraktisk (två dörrar), dyr (det kostar att köra snabbt). Det var väl en början kanske.

Jag köpte en med tanke att mycket skulle va billigare volvo-grejer så den inte skulle va så dyr att äga som nån Porsche el liknande, lite volvokvalitet sådär, vet inte om det stämmer till fullo men lite.
Men om man söker nåt mellan en V70 och en Porsche så har du väl nåt där kanske... närmare V70 förstås men. Eller så här om man söker en roligare V70, då.
av greenbay
Enda nackdelen är väl de som haft bilen innan...
Kolla historiken alltså!
/Greenbay
av Hast
semmelman skrev:Tja, riktigt snygg bil som får en del blickar, låg ljudvolym i kupén, bekväm, snabb, ingen riktig sportbil kanske men underbar att köra, ...nackdelar, snabb (fortkörningsböter), opraktisk (två dörrar), dyr (det kostar att köra snabbt). Det var väl en början kanske.

Jag köpte en med tanke att mycket skulle va billigare volvo-grejer så den inte skulle va så dyr att äga som nån Porsche el liknande, lite volvokvalitet sådär, vet inte om det stämmer till fullo men lite.
Men om man söker nåt mellan en V70 och en Porsche så har du väl nåt där kanske... närmare V70 förstås men. Eller så här om man söker en roligare V70, då.
Haha sköna nackdelar ;) Men 2dörrar gör ju inget eftersom det är första bil.

Mjo men jag söker ju en bil som inte är den som går saktast på skolan och ser inte ful ut heller samtidigt.
greenbay skrev:Enda nackdelen är väl de som haft bilen innan...
Kolla historiken alltså!
/Greenbay
Jag har faktiskt hittat några gubbkörda exemplar med full servicebok.

MVH
av greenbay
Välj då i första hand någon av de som är gubbkörda och inte sänkta, chippade, solfilmade och stereobytta.
Det blir färre och färre originalbilar, vilket kan vara värt att tänka på.
Lycka till!
/greenbay
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]