Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja då var det dax igen: motorn stuper och tappar kraft då den är kall vid kraftigt gaspådrag typ BÖÖÖÖÖÖvrrooom :lol: om ni fattar. Har inte märkt några problem vid varm motor, men är inte säker
har vid några tillfällen fått felkod P1171 tror att den heter ecm261a på volvo språk.
Den dyker dock inte upp mer än då o då så jag tar den inte för mer än en symtom än en diagnos, då jag har häcken full så har jag inte hunnit och uteslutit något men shoppat loss lite på "den skruvade siten" så lite packningar, tändstift(de har gått 12000mil de du) och vevhusvent burk kommer "te vecka".
Skall kolla med startspray efter ev vacumläkage, har inte gjort ren varken vevhusvent eller gasspjäll på den här ännu... mja några tipps? Pettsson,carman eller någon som känner igen symtomen.
Vänligen // Per

Ps dörrstoppen på förardörren loggade ut *LoL* 360pistoler på "skruvat"
Låter PANG PANG 2gg vid både öppning och stägning av dörren, typ så att folk vrider på huvudet och tror att "nu skuter han" Pinsamt e bara förnamnet.
Senast redigerad av 2 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
sidhabo skrev:Ligger inte temp givaren närmast att kolla ...
Har du egna erfarenheter av det här uppträdandet? Eller är det bara en hypotes, jag menar att det kan ju naturligtvis vara det felet...eller inte
Skall kolla detta Hmm hur mäter man den? ohm och i så fall vilket värde?
Ps kollade på dörrstoppen och den såg inte fin ut men det kommer en ny i morgon hoppas jag...
oldtimersmc skrev:Skall kolla detta Hmm hur mäter man den? ohm och i så fall vilket värde?
Mät ohm med multimeter. Har inte koll på värdet. Men det borde finnas ifall du söker i forum eller nätet. Eller nån med V70 kanske kan hjälpa dig.
Kan se om det är samma på den andra ( har två v70lt en 01 o så denna) bytte dörrstopp och fan vad tyst och smidigt dörren glider upp :D
Tänkte bara för ordninges skull skriva även i denna tråd (då jag från början inte förstod att dessa hörde i hop så vill jag göra rätt för mig till de som söker på denna symtom).
Kort och gott så var det LMM som var skitig och jag köpte en ALTFÖR billig kopia och det straffade sig gjorde ren den gamla med topps och elspray funkar även med sprit) och nu så går den som en klocka, har även bytt stift och det behövdes kan jag lova
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]