mikaelhede skrev:Garantin är såklart en jättefördel , tyvker bara att +20 nm när man chipar en turbobil är väldigt lite. Bsr uppger en ökning på 53nm vilket känns mer rätt.
Nu vet jag som sagt inte men jag gissar på att Polestar mäter statiskt precis som Volvo och inte dynamiskt som BSR gör, om så är fallet så blir det ju genast lite svårare att jämföra siffror rakt av iom att dynamisk mätning ger ett högre resultat. Blir lite äpple vs päron i den jämförelsen isf.
Sen handlar inte allt om siffror i ett diagram, beror ju på hur effekten fördelas och upplevs. Vad jag förstått så är Polestar en riktigt trevlig bekanskap utan några större peakar. I stort sett en bättre originalkurva helt enkelt. För den delen så kan ju även BSR ge en bra upplevelse.
Servar du på Volvo så är det ju bara att be dem att inte uppdatera sw i din bil eller att skeppa in originalmjukvaran innan service och sedan om det behövs få ny mjukvara av BSR. :)