Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikaelhede
Är det någon som har chipat sin 2,5 ft med bsr?
Såg att dom gav betydligt bättre vrid än vad polestar gör (393 mot 360)
Användarvisningsbild
av Bosa
Iom service 2.0 samt att du kanske har garanti kvar på din bil så är det i mina ögon ett enkelt val, Polestar alla dagar i veckan.

Hur är det med effektmätningarna, BSR's siffror är väl fortfarande baserade på dynamiska mätningar men hur är Polestars siffror framtagna? Gissningsvis är Polestars effekt framtagen via statisk mätning iom att det är så Volvo själva mäter. En dynamisk mätning visar väl mer effekt än en statisk mätning.
av mikaelhede
Bosa skrev:Iom service 2.0 samt att du kanske har garanti kvar på din bil så är det i mina ögon ett enkelt val, Polestar alla dagar i veckan.

Hur är det med effektmätningarna, BSR's siffror är väl fortfarande baserade på dynamiska mätningar men hur är Polestars siffror framtagna? Gissningsvis är Polestars effekt framtagen via statisk mätning iom att det är så Volvo själva mäter. En dynamisk mätning visar väl mer effekt än en statisk mätning.
Garantier får du hos bsr också
av Steff 99
mikaelhede skrev:
Bosa skrev:Iom service 2.0 samt att du kanske har garanti kvar på din bil så är det i mina ögon ett enkelt val, Polestar alla dagar i veckan.

När du köper Polestar så har du kvar fabriksgarantin, det har du inte med BSR
av mikaelhede
Steff 99 skrev:
mikaelhede skrev:

När du köper Polestar så har du kvar fabriksgarantin, det har du inte med BSR
Garantin är såklart en jättefördel , tyvker bara att +20 nm när man chipar en turbobil är väldigt lite. Bsr uppger en ökning på 53nm vilket känns mer rätt.
av Steff 99
mikaelhede skrev: Garantin är såklart en jättefördel , tyvker bara att +20 nm när man chipar en turbobil är väldigt lite. Bsr uppger en ökning på 53nm vilket känns mer rätt.
Det finns en mängd trådar i ämnet , använd "sök" så kommer du att finna en mängd synpunkter.
Användarvisningsbild
av Bosa
mikaelhede skrev:Garantin är såklart en jättefördel , tyvker bara att +20 nm när man chipar en turbobil är väldigt lite. Bsr uppger en ökning på 53nm vilket känns mer rätt.
Nu vet jag som sagt inte men jag gissar på att Polestar mäter statiskt precis som Volvo och inte dynamiskt som BSR gör, om så är fallet så blir det ju genast lite svårare att jämföra siffror rakt av iom att dynamisk mätning ger ett högre resultat. Blir lite äpple vs päron i den jämförelsen isf.

Sen handlar inte allt om siffror i ett diagram, beror ju på hur effekten fördelas och upplevs. Vad jag förstått så är Polestar en riktigt trevlig bekanskap utan några större peakar. I stort sett en bättre originalkurva helt enkelt. För den delen så kan ju även BSR ge en bra upplevelse.

Servar du på Volvo så är det ju bara att be dem att inte uppdatera sw i din bil eller att skeppa in originalmjukvaran innan service och sedan om det behövs få ny mjukvara av BSR. :)

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]