Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jonts skrev:Imorgon hämmtar jag äntligen min nya v70 d3 auto business premium summum fortuna 18"+lite mer lullul

Grattis :D .
Hoppas du blir nöjd. Det är lite annorlunda att köra diesel, men jag är grymt nöjd med bottendraget.

/Sverre
Har inte hunit köra så mycke än men jag är mycket nöjd hittills boten draget är helt grymt
Tycker inte att ljudet från dieseln är störande alls
Jag förstår inte folk som är så anti diesel bästa valet jag gjort :-)-)
We all have different perception abilities...
Jag gillade dieselmullret och vibrationerna för tre år sedan. Den kärleken gick över den dagen jag provade en 2,5-liters alkis.
The silence. The smooth ride.

Jag går motvalls.
Haha...Gillar det faktum att ovanstående antyder att de som gillar dieselkaraktären mer än etanolgången har sämre uppfattningsförmåga. Och så påstår folk att diesel- och etanolförespråkare inte kan diskutera med varandra på ett vänligt och sakligt sätt. :D
Bosa skrev:Haha...Gillar det faktum att ovanstående antyder att de som gillar dieselkaraktären mer än etanolgången har sämre uppfattningsförmåga. Och så påstår folk att diesel- och etanolförespråkare inte kan diskutera med varandra på ett vänligt och sakligt sätt. :D
Ja, vad gör man inte för att övertyga sig själv att man gjort rätt motorval, när det förmodligen är plånboken som har talat. :mrgreen:
Steff 99 skrev:
Bosa skrev:Haha...Gillar det faktum att ovanstående antyder att de som gillar dieselkaraktären mer än etanolgången har sämre uppfattningsförmåga. Och så påstår folk att diesel- och etanolförespråkare inte kan diskutera med varandra på ett vänligt och sakligt sätt. :D
Ja, vad gör man inte för att övertyga sig själv att man gjort rätt motorval, när det förmodligen är plånboken som har talat. :mrgreen:
Du drar fel slutsats i mitt fall. Ekonomin spelar så klart en roll, men som jag sagt det tidigare, jag får en bättre ekonomi på köpet när jag byter till alkisen. Min plånbok blir lite mer fylld varje månad utan att säga ett dyft.

Det som brukar tala mest när jag byter bil eller andra roliga prylar är dumhuvudet - jag gillar att byta, förändra och prova på nytt. Det är oftast det som driver mig. Bilen, en D5:a alltså, jag har idag duger så klart gott åt mig i alla väder. Egentligen skulle jag kunna fortsätta att köra med den resten av livet, om bara bilen höll så länge.
Den här typen av livsstil kostar oftast ganska mycket pengar, men som sagt, den här gången blev det bara billigare.
För min de var jag så trött på alla fel och alla verkstads besök som min 2,0f aut my10 så jag hade den bara i 9 mån jag vågar inte chansa på en alkis till så därför vart det en d3:a, annars tyckte jag 2,5 ft var en skön motor också hade en sån som låne bil under tiden den andra som på verksta (igen ) men lite törstig fick ju tanka hela tiden känds det som
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]