Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av duley93
Hej jag har precis köpt mig en begagnad v70 bifuel 07 med momentumpaket. och det visar sig att parkeringssensorn inte fungerar alltså hur mycket jag än trycker på knappen eller håller den inne så lyser den inte. Inga fel meddelanden får jag heller....säkringen kollad därbak nr 26 och den är hel och för säkerhetsskulle bytte jag den iaf. ingen skillnad... Någon som har någon ide? sladdglapp eller har sensorboxen klappat ihop?
av greenbay
Stänger man inte AV den funktionen med knappen?
Så var det på min V50, i med backen, parkeringshjälpen startar, men om jag tryckte på knappen "exit" stängdes den av.
/greenbay
Användarvisningsbild
av CarMan
jo knappen är om du av nån anledning vill stänga av systemet (det är automatisk på vid nästa start) sen vet jag inte om själva knappen lyser för at indigera på/av (man mins inte allt)
av inkognito
den lyser när backsensorn är aktiverad, och är automatiskt på, trycker du på knappen, så stänger du av, som tidigare beskrivit.
av duley93
Jo det förstår jag men här lyser den inte och går inte att få att lysa eller fungera trodde först det var en säkring men den är kolla och även bytt utan resultat så min fundering är om det är parkeringssensorboxen som har lagt av eller om det kanske kan vara ett kabelbrott till sensorboxen...
av duley93
ja just det jag får inget meddelande heller om att något skulle vara trasigt...
Användarvisningsbild
av Chilly
Lyfter tråden!
Precis likadant problem på vår xc90.
Är det nån som kommit fram till nån lösning?

//Calle

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]