NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av majkz
opA skrev:
majkz skrev:Vill tacka för allas svar! Volvon är nu ÄNTLIGEN KÖPT!!!!!!!! :D

Blev en D5a, manuell - 09.
Kan knappt hålla mig tills jag får hem den i nästa vecka. Den var så otroligt skön att köra idag så jag hade kunnat bosätta mig i den ;)
Nu är det så att "It didnt happened" om vi inte får se bilder på skönheten ! ;) :mrgreen: :-)-)

Har ju inte fått hem den ännu, men här är länken till den ;)
http://www.bilia.se/Meny/Begagnade-bila ... ade-bilar/

Enda jag funderar lite smått på är att den gått 8000 mil redan, tror ni jag gjorde en dålig affär?
Själv tycker jag de var ett ok pris. Riktigt välvårdad var den :D
Användarvisningsbild
av crumpets
DIeslar anses ju generellt vara mer miltåliga i drivlinan än sin bensinarditon så jag tycker inte det var något att höja ögonbrynen så mycket över. sedan kan ju höga mil på kort tid innebära mycket långresor vilket också är fördelaktigt för skicket.

Det enda negativa jag kan se med det vore att andrahandsvärdet kanske sjunker lite snabbare.

I övrigt kan man bara gratulera till köpet. Vill du visa upp bilen för oss och lämna dina synpunkter på den sen får du gärna besöka vår forumdel "garaget" :)
Användarvisningsbild
av opA
majkz skrev:Har ju inte fått hem den ännu, men här är länken till den ;)

Enda jag funderar lite smått på är att den gått 8000 mil redan, tror ni jag gjorde en dålig affär?
Direktlänken fungera tyvärr inte och hittar ingen D5:a i sortimentet som passar in på dina uppgifter.. kanske blivit bortplockad ? ;)

Sedan att den gått 8000 är ingenting.. min hade gått 16200 när jag köpte den förra året på en ägare under 3 års tid han hade den, leasingbil som hade gått långa sträckor... desto bättre ! :)
av majkz
crumpets skrev:DIeslar anses ju generellt vara mer miltåliga i drivlinan än sin bensinarditon så jag tycker inte det var något att höja ögonbrynen så mycket över. sedan kan ju höga mil på kort tid innebära mycket långresor vilket också är fördelaktigt för skicket.

Det enda negativa jag kan se med det vore att andrahandsvärdet kanske sjunker lite snabbare.

I övrigt kan man bara gratulera till köpet. Vill du visa upp bilen för oss och lämna dina synpunkter på den sen får du gärna besöka vår forumdel "garaget" :)
Yes, det är möjligt att jag lägger upp den där! Kommer bli en fröjd att få köra den, längtar som fasen :D
av majkz
opA skrev:
majkz skrev:Har ju inte fått hem den ännu, men här är länken till den ;)

Direktlänken fungera tyvärr inte och hittar ingen D5:a i sortimentet som passar in på dina uppgifter.. kanske blivit bortplockad ? ;)

Sedan att den gått 8000 är ingenting.. min hade gått 16200 när jag köpte den förra året på en ägare under 3 års tid han hade den, leasingbil som hade gått långa sträckor... desto bättre ! :)

Den har blivit bortplockad såg jag nu ;) får lägga upp bilder när jag fått hem den!

Precis, denna har också gått som leasingbil så den har ju alltså gått "långa mil." :D
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]