Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
E-post från säljaren idag:
Nu är din bil fabriksfärdig och är tillbakaflyttad till den 15 november, att landa hos oss!!
Trevlig helg.:-)))))

Nice, very nice. (W) Nu börjar det brännas! (B) (B) (B)
Användarvisningsbild
av betterlead
@lobbysleeper (PO)
av lobbysleeper
betterlead skrev:@lobbysleeper (PO)
Men va i ..... !!! :-(O)
Allt är en enda stor konspiration. Man kommer få åka runt på bussen som en nolla medans ni glider runt i vrålåken...
Vilken skandal!!

Trevlig helg ja, hmmpf... :roll:
epostaren skrev:Ni som har beställt, hur långt tid tog det från det ni la ordern hos säljaren tills ni fick orderbekräftelsen i brevlådan?
Det dröjde ganska länge, det är den administrativa personalen som klistrar igen kuvertet och skickar, dröjde nog 3-4 veckor innan min kom. Men det är bara en formalitet, inget som påverkar själva beställnigen.

Har fått hem en ny bekräftelse varje vecka typ efter varje ändring...
Användarvisningsbild
av epostaren
Det dröjde ganska länge, det är den administrativa personalen som klistrar igen kuvertet och skickar, dröjde nog 3-4 veckor innan min kom. Men det är bara en formalitet, inget som påverkar själva beställnigen.

Har fått hem en ny bekräftelse varje vecka typ efter varje ändring...
...
Tack för info :)
Det är lätt att bli ivrig när man har beställt en ny bil - man vill verkligen ha den på en gång. Säljaren sa att vi skulle få en orderbekräftelse via snigelpost nu i veckan och den har inte komit ännu. Men nu förstår jag att det är lugnt. Får väl fortsätta o bläddra i katalogen och läsa lite i manualen så länge. Suck ;-)
Användarvisningsbild
av betterlead
@lobbysleeper. Haha! Har du inte begripit än? Du åker ned till sista platsen i kön varje gång du lägger på en grunka.
Du kommer att bli ruinerad den dagen du ska betala vid leveransen - dvs då det inte går att hänga mer i din julgran. Typ...
av lobbysleeper
Haha, ja kan vara så... Men varken jag eller säljaren tror det.
Tror helt enkelt att man kan visualisera alla beställda "bilar" uppställda i kö, sakta rör de sig mot fabriken, så länge bilen inte passerat "point of no return" så kan man förändra den. Tillverkningen är så pass automatiserad, inte så att de måste beställa hem extra delar bara för jag valde ett extra tillval. Allt finns på plats i fabriken, bara ladda in min beställning och sätta igång tillverkningen.

(skönt att man kan intala sig själv att man är helt införstådd i hur en bilfabrik fungerar :) )
Användarvisningsbild
av hollan
njä jag tror inte dom har alla delar hemma dom flesta lagren finns ju faktist på vägarna som det så fint brukar heta
av lobbysleeper
Men i grund och botten måste jag påminna mig om att bilen faktiskt kanske är i helt rätt fas för leverans mitten/slutet av nov precis som det sades vid beställningen... Så länge den inte är försenad kan man inte klaga.

Skulle de nu tvingas beställa hem delar pga mina ändringar så ok då, låt det dröja lite till, hellre jag får bilen precis som jag önskar. Ska ju köra den flera år framöver, så vad några veckor hit eller dit i långa loppet :)

Enda man vet är att det kommer före årsskiftet, för sen "får" de ju inte tillverka icke-euro5-motorer...
Senast redigerad av 1 lobbysleeper, redigerad totalt 0 gånger.
av JMH
Fast det känns som nån elak dj**l går och ändrar i kön :evil: Tack för den något "feberdrömsliknande" beskrivningen av hur fabriken fungerar :wink: Jag vill bara ha min nya bil NU
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]