Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Åkte på konsert i Danmark och tänkte dela med mig av resan, med text och bilder!

Destination: Herning, Danmark. Allra längst in! 214 mil T/R
Fordon: Volvo V50 1.8f (Hyrbil, fanns inga dieslar kvar)
Passagerare: 3 ( Jag ensam med körkort, vi är syskon hela ligan)
Resans mål: Linkin Park i Mch multiarena/Jyske bank boxen, 12000 på plats, slutsålt
Våra biljetter: Ståplats såklart.
Har lyssnat på Linkin Park i 10 år faktiskt :-)-)
Bild

+ Upplevelsen,konserten,komma hemifrån.
- Tristessen

Bilen: Bra komfort & tyst kupé och snygg bil invändigt i övrigt. Visste att den skulle behöva tankas lite mer jämfört med diesel och hade kalkylerat på det. Låg för det mesta i 100-110 km/h , ibland med cruise på och ibland inte.

Skrattretande seg bil i övrigt, den klår nog min egna Volvo 460 bara på toppfart om man tänker i de banorna, men så var det också en 1.8F. Hög förbrukning de gånger vi körde blandad körning. Skulle aldrig i livet köpa en flexifuel rent spontant såhär i efterhand (kan man kalla det spontant då ??:-/ )
Passagerarna klagade inte på komforten heller, även den som satt bakom mig. Dom såg ut att sova/sitta skönt också.
BildBild

Resan: Vi började 5 mil norr om Uppsala 19:00 på Torsdagskvällen, och tog första pausen i Nyköping. Sedan bar det av vidare med några pauser till. Jönköping är väldigt fint nattetid. Trafiken avtog ganska mycket vid 3-4 tiden på morgonen (oväntat va) mest lastbilar på vägarna. Vid halv 6 på Fredagsmorgonen var vi framme vid Öresunds bron,fortfarande kolsvart ute. Betalade broavgiften och körde vidare. Vi passerade ännu en bro till, och man kan väl säga att vi åkte 35 mil rätt in Danmark. Vi stannade några gånger under resan och sov ibland 15 minuter, en gång 2 timmar som mest osv. Det värsta med allt var ju den grymma tristessen! Jobbigt när GPSen talade om att nästa avfart är om 25 mil. Fanns även massa avfarter i Danmark som ledde till fristående toaletter. Sen i Danmark inte långt före vi var i Herning så vare dags att leka lite och en pisspaus(Klicka på bilderna för större format) :mrgreen:
BildBild

Ankomst: Fredag 12:00 på dagen, Dödströtta och hungriga. Vi tar in på ett hotell alldeles bredvid arenan, perfekt! 500 kr i var för en natt. Vi letar upp ett ställe att äta på, sen lägger vi oss ungefär vid 14:00 och sover till 19:00. Efter vi vaknat går vi ut och tar oss ett par bira.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Dagen efter, på Lördagen så går vi ut på lite "sightseeing" innan konserten.
Danskarna förstod inte Svenska, och allt som ofta inte Engelska , så det var svårt att kommunicera de flesta gångerna..

BildBild

Konsertdags: Konserten börjar 20:00 med förband Futurehead som var ganska dåliga, mycket fartfyllt gitarrspelande.

Vid 21:00 börjar Linkin Park. Och äntrar scenen med en enorm energi. Ni som känner till Linkin Park har säkert hört rykten om ena sångarens röst, att den blivit förstörd av alla skrik. Ska säga er att de harmonier han (Chester) använder under uppträdandet kan välta en hel stadion, eller producera energin hos en atombomb! De är hela tiden fart i allt som händer och publiken var med på noterna, hoppade och skrek som galningar (Danskarna röjde mer än svenskarna klarade av i Globen på konserten där för 2 år sen). Sen under lugna nummer så dök tändare och mobiler upp och bildade ett fint hav. Media gav konserten fullt betyg, precis som danskarna gjort, och jag gav dom också det. "En episk konsert" beskrevs den som. Linkin Park använde riktig jävla coola effekter. "tusentals lampor" som kunde vridas i alla riktningar och lysa upp publik med alla möjliga färger. 2 mega projektorer som lös upp en vägg från varsitt håll. Denna vägg bestod av träpanel och kunde vridas och skapa illusioner. Det var ungefär som en stor duk där dom visade allt som filmades just då, men även videos och annat material. Låtlistan var på 22 låtar, där dom klämde in alla feta hits och rocklåtar. Perfekt låtlista, alla mina favoriter var med!

Konsertens coolaste: Under låten "When they come for me" så används 3 trummissar (Rob, Chester & Brad, varav Rob är riktiga trummissen)

Arenan:
Bild

Vi var inne tidigt:
Bild

Till höger om Mike syns den här "panelen" jag skrev om (samma med nästa bild, bakom chester):
Bild
Bild
Bild

Mike i fokus:
Bild

Publikhav innan det började:
Bild

Bild

En grym konsert och ett minne för livet!

Slänger upp några Youtubelänkar från just den här konserten om ni vill kolla!

Intro:
[youtube]Nq5OEMFZTxA[/youtube]

Lite allsång på Breaking the habit och ett hav av svajjande armar till Shadow of the day:
[youtube]AizxEcTSCF4[/youtube]

In the end:
[youtube]PTNEGsieZ0s[/youtube]

When they come for me: (3 trummissar)
[youtube]jz9-5j3g2u0[/youtube]

Avslutningen bleed it out ft. A place for my head (där Chester utnyttjar rösten, ungefär vid minut 3)
[youtube]QjU0nA1ZYgc[/youtube]

En gitarr, en sångare, en välsjungande publik när han bjuder in oss :):
[youtube]6FDcygya3Mo[/youtube]

Senaste singeln, The catalyst:
[youtube]6yqi8wzPb3Q[/youtube]

No more sorrow (Tung låt)
[youtube]hDkPGuRyca4[/youtube]

New Divide ( från Transformers 2)
[youtube]dyP3H4IqZRI&feature=related[/youtube]

Tackar för mig :-)-)
Senast redigerad av 5 Michaelvecel, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Fasiken vad roligt det måste ha varit. :-)-)
Även om Linkin Park inte är någon favorit så måste jag erkänna att jag blev lite avundsjuk. :lol:
av matzen10
Kul dokumentation och bra bilder! Alltid trevligt när någon delar med sig av mer privata saker och inte bara Volvorelaterade grejer; man lär känna "stammisarna" lite mer då :-)-)

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Tack för kommentaren, och klart man bjuder på sig själv :D Inne på arenan fick man inte ha digitalkamera så det var svårt att ta riktigt bra bilder men jag tror ni förstår känslan och trycket därinne :-)-)
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]