Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag beställt tid, 2500 kr blev det och då fixar dom nollningen av lådan också free of charge, meckens kommentar har ju redan kopplat upp bilen för nerladdning av progr.vara så då kan vi lika gärna ta lådan också , tycker jag var rätt så sjysst normalt kostar det exytra.
Lånebil ingår inte så det vet jag inte var det kommer ifrån.
CarMan skrev:
Arnold skrev:Igår såg jag på Volvos hemsida att mjukvaruuppdatering ingår om man tar originalservice, men inte på nicepriceservicen. Mjulvaruuppdateringen kostar annars 995:-. Man kan väl resonera så här: Om originalservicen kostar 3 000:- och du byter olja, stift och filter själv för 800:- så betalar du 2000:-, alltså 1200:- mer för samma sak om du tar en service. Då gör de väl lite mer än att bara byta olja, stift och filter. Den sista tusenlappen betalar du för mjukvaruuppdateringen. Din bil är ju en lågmilare och säkert i fint skick. Den kan absolut vara värd en originalservice med tanke på mjukvaruppdateringen, om du vill ha den. Tänker nog göra samma sak på min S80 när det blir dags för nästa service.

Vänta, stop stop.

han skulle väll göra en service på bilen, inte byta olja filter m.m. 8att byta slit delar är ju inte att göra en service !!!!!!!!!
Just det. Om han gör det själv så säger han att det blir olja, stift och filter. Sedan säger jag om han lämnar in bilen på service; "då gör de väl lite mer än att bara byta olja, stift och filter". Det borde kanske stå att de gör betydligt mer.
Ja du har rätt.
Antog föst att du tyckte mjukvaru uppdateringen var dyr (men fattar nu hur du mena)
Gelis skrev:Nu har jag beställt tid, 2500 kr blev det och då fixar dom nollningen av lådan också free of charge, meckens kommentar har ju redan kopplat upp bilen för nerladdning av progr.vara så då kan vi lika gärna ta lådan också , tycker jag var rätt så sjysst normalt kostar det exytra.
Lånebil ingår inte så det vet jag inte var det kommer ifrån.
Vill bara förtydliga.
Gäller i mitt avtal.
Det här var en bra formulering från länken tidigare.

-"Och det bästa av allt är att uppdatering till den senaste mjukvaran alltid ingår i Volvo Originalservice - helt utan extra kostnad."

Ett bra sätt att knyta till sig kunder. (Tycker i alla fall jag)
Arnold skrev:Igår såg jag på Volvos hemsida att mjukvaruuppdatering ingår om man tar originalservice, men inte på nicepriceservicen. Mjulvaruuppdateringen kostar annars 995:-. Man kan väl resonera så här: Om originalservicen kostar 3 000:- och du byter olja, stift och filter själv för 800:- så betalar du 2000:-, alltså 1200:- mer för samma sak om du tar en service. Då gör de väl lite mer än att bara byta olja, stift och filter. Den sista tusenlappen betalar du för mjukvaruuppdateringen. Din bil är ju en lågmilare och säkert i fint skick. Den kan absolut vara värd en originalservice med tanke på mjukvaruppdateringen, om du vill ha den. Tänker nog göra samma sak på min S80 när det blir dags för nästa service.
På Upplands Motor i Akalla så ingick uppdatering även i Nice Price. Men det kanske är en egen grej som dom kör med.
Larzan skrev:Det här var en bra formulering från länken tidigare.

-"Och det bästa av allt är att uppdatering till den senaste mjukvaran alltid ingår i Volvo Originalservice - helt utan extra kostnad."

Ett bra sätt att knyta till sig kunder. (Tycker i alla fall jag)
Eller ett sätt att tala om att man har svårt för att göra rätt första gången!
Kurtoua skrev:Hej
Vid en uppgadering i samband med service är kostnaden för SW under 5 kr så det är nog upp till firman att räkna in den i servicen.
En vanlig uppdatering SW kostar 300-900 kr.
Mvh Kurtoua
995:- kostar den uppgraderingen som man får vid servicen om man ska betala för den separat.
Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]