- mån 01 nov 2010, 19:43
tjena
det låter jävligt skumt det där med styrdosa för i min volvo servicehandbok så står det inget om nån koppling där emellan, där går strömmen : batteri, huvudsäkring "Y" tändningslås, in på plusmatning mätarhuset, ( en av de tre, blå, precis bakom hastighetsmätaren) de andra två går direkt till givaren i varsin kabel...
va på skroten idag och testade ett hus från en 86:a och en från en 91:a. 86an visa inte nått medans 91:a visa ganska exakt halva min hastighet. det där är väldigt konstigt för det jag har i nu visar ungefär en fjärdedel av vad jag kör :???:
jag har fått tag i han som jag köpte "nya" bakaxeln av och han sa att det kom från en -88. ska tilläggas att det är en 1031 bakaxel, hade 1030 innan. vet inte om det ska ha någon betydelse, det man får hoppas på nu är att hitta ett mätarhus från en 240-88, vet inte om det är något speciellt med just det året, men 86 funka inte å 91 funka inte så man får precisera sig lite mer nu.
det står k 24964 på mitt mätarhus, så om man delar på 4 så ska jag ha tag på ett som det står k 6241 på, har bara hittat k 6091 på tradera.
k6241 finns på bildelsbasen, ska man våga?
mvh
Felindikation:
"Bilen varvar när jag trycker på gaspedalen"