Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stig17
Var i Stockholm byter man kamrem billigast? S80 årsmodell -00.
av Arnold
Om du frågar runt så tänk på att höra om vad som ingår. Om priset bara avser remmen eller om även spännrullarna ingår. En mekaniker jag snackade med påstod att även vattenpumpen bör bytas samtidigt.
Användarvisningsbild
av greeeken
Arnold skrev:Om du frågar runt så tänk på att höra om vad som ingår. Om priset bara avser remmen eller om även spännrullarna ingår. En mekaniker jag snackade med påstod att även vattenpumpen bör bytas samtidigt.
Vattenpumparna håller till kamremmen ska bytas andra ggn.
Men eftersom man är där o rotar så är det lika bra att byta den kostar ju typ 450 kr eller så.
Köp en kamrems satts o gå till en verkstad o byt. snabbast billigast. Man behöver inte gå till volvo för sådant
Användarvisningsbild
av CarMan
Arnold skrev:Om du frågar runt så tänk på att höra om vad som ingår. Om priset bara avser remmen eller om även spännrullarna ingår. En mekaniker jag snackade med påstod att även vattenpumpen bör bytas samtidigt.

Den makanikern kan inte mycke om volvo!!!!

ingen vatten pump behöver bytas på den motorn!!! (om du nu inte har diesel?? stog inte i inlägget)
av Arnold
Nej, det gällde bensinare. Att det gäller för diesel vet jag. Blev själv överraskad när han sa det även gäller för bensinare. Du har säkert rätt. Jag hoppas det. Då vet du säkert om man bara kan byta remmen eller om man regelmässigt också måste byta spännrullarna?
Användarvisningsbild
av CarMan
Det gäller inte för diesel. det gäller för diesel på den årsmodell du har på din bil (stor skillnad)
Användarvisningsbild
av Nexus
i ett kamremspaket på volvo ingår rem och spännare. Vid första bytet räcker det om allt annat är frächt. Ingen garanti det håller men de som jobbar dagligen med volvo anser det ska räcka.
ca 3000 betalade kompisen på bilia eskilstuna för första kamremsbyte på en V70N-01. Anser jag inte vara alltför dyrt...
av Arnold
CarMan skrev:Det gäller inte för diesel. det gäller för diesel på den årsmodell du har på din bil (stor skillnad)
Jo det är skillnad. Fast jag har ingen diesel. Men jag läste i Begagnade bilboken 2010 att man byter vattenpumpen på dieslar på s80 från 1999 och några årsmodeller framåt. Minns inte till vilken årsmodell.
av VXC70
ser man att pumpen börjat läcka så byter man givetvis. ingen större kostnad att byta samtidigt som remmen. med tanke på om den inte klarar sig till nästa rem byte så har man en stor summa att lägga fram då istälet.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]