Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jan-A
Eftermonteringskitet för 12V i bagageutrymmet, någon som vet vad som ingår? Är det bara ett uttag och två kabelstumpar? Eller ska uttaget matas på ett mer raffinerat, redan i någon befintlig elcentral avsäkrat, sätt?
Användarvisningsbild
av Loner
Jan-A skrev:Eftermonteringskitet för 12V i bagageutrymmet, någon som vet vad som ingår? Är det bara ett uttag och två kabelstumpar? Eller ska uttaget matas på ett mer raffinerat, redan i någon befintlig elcentral avsäkrat, sätt?
Uttag och kabel & säkring, den matas från säkringscentralen vänster bak.

/L
Användarvisningsbild
av falcon
Om du använder orginal sats så dödar bilen själv uttaget innan du är utan ström, bra att ha om man ex ska in med en kylbox.
Användarvisningsbild
av Loner
falcon skrev:Om du använder orginal sats så dödar bilen själv uttaget innan du är utan ström, bra att ha om man ex ska in med en kylbox.
Det gör den inte på min eftermonterade sats, då bryter tändingen uttaget.
Originalmonterat däremot funkar som du säger.

/L
Användarvisningsbild
av elmuppo
Brainded skrev:Går inte det att lösa med mjukvaruuppdatering?

/Anders
Neah.. den snor ju strömmen från något annat, via något relä och
REM.
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:Går inte det att lösa med mjukvaruuppdatering?
/Anders
Njae, original är kopplad på ett annat vis, med strömmätning och reläer osv.. Men jag har lovat mig själv att titta djupare i detta under semestern.

Men frågan är om mjukvara för det reläet och strömmätningen finns i bilen från fabrik?

/L
Användarvisningsbild
av falcon
Ska enligt Helmia bil finnas 2st olika varianter
1 bryter och 1 som inte gör det.
Användarvisningsbild
av Loner
falcon skrev:Ska enligt Helmia bil finnas 2st olika varianter
1 bryter och 1 som inte gör det.
Kan du få fram artikelnr på dom två olika? Mig veterligen finns det bara en för eftermonterning...

/L
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]