Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, xenonkonverterade halvljuset och efter det har jag sämre mottagning på radiokanalerna ??:-/ . Ballasterna har jag tejpat med tjock dubbelhäftande tejp på insidan av skärmarna (precis bakom strålkastarhusen).

Kan det ha något samband?
Kan det mycket väl ha, fick problem med mottagningen efter att jag konverterade mina helljus och har backat till halogen, mest för att ljusbilden blev kass med xenon konverteringen, vet att det finns avstörningsfilter att handla mot detta
Användarvisningsbild
av opA
Jag har xenonkonv. mina dimljus och jag märker att när det är kallt ute, bilen startas och ballasterna körs kalla en stund får jag med störningar på min radio... men efter några kilometer försvinner störningarna nästan helt.
palmqvist skrev:Kan det mycket väl ha, fick problem med mottagningen efter att jag konverterade mina helljus och har backat till halogen, mest för att ljusbilden blev kass med xenon konverteringen, vet att det finns avstörningsfilter att handla mot detta
Kan du utveckla lite ?
Har nämligen tänkt xenonkonv. mina helljus... jag anser att jag har rätt bra helljus redan men det sägs ju att xenon i helljuset ger en klart mer "fantastisk" körning med helljus.
OptimusPrime skrev:Hej, xenonkonverterade halvljuset och efter det har jag sämre mottagning på radiokanalerna ??:-/ . Ballasterna har jag tejpat med tjock dubbelhäftande tejp på insidan av skärmarna (precis bakom strålkastarhusen).

Ja, det är straffet för en olaglig xenonkonvertering. Jag är jävligt less på att bli bländad av alla "mercaraggare" ( för det är oftast såna) som konverterat allt ljus som går på bilen. Jag hoppas det blir dryga böter i framtiden för er "bländare"
svendufva skrev:
OptimusPrime skrev:Hej, xenonkonverterade halvljuset och efter det har jag sämre mottagning på radiokanalerna ??:-/ . Ballasterna har jag tejpat med tjock dubbelhäftande tejp på insidan av skärmarna (precis bakom strålkastarhusen).

Ja, det är straffet för en olaglig xenonkonvertering. Jag är jävligt less på att bli bländad av alla "mercaraggare" ( för det är oftast såna) som konverterat allt ljus som går på bilen. Jag hoppas det blir dryga böter i framtiden för er "bländare"
+1
Ang. bländning så har jag checkat extra noga att ljusen inte bländar. Har gått ur bilen och kollat på både kort och långt håll (upp till 200m). Har väl förmodligen att göra med att det är en H7R som jag har satt i. Har även ställt ner reflektorinställningen någon grad för att undvika bländning.

Kommer förmodligen att konvertera helljusen också, det blev stor skillnad med halvljusen. Framför allt ser man "sidan av" vägen nu, den var i princip helt mörklagd med halogenjus.
opA skrev:Jag har xenonkonv. mina dimljus och jag märker att när det är kallt ute, bilen startas och ballasterna körs kalla en stund får jag med störningar på min radio... men efter några kilometer försvinner störningarna nästan helt.
palmqvist skrev:Kan det mycket väl ha, fick problem med mottagningen efter att jag konverterade mina helljus och har backat till halogen, mest för att ljusbilden blev kass med xenon konverteringen, vet att det finns avstörningsfilter att handla mot detta
Kan du utveckla lite ?
Har nämligen tänkt xenonkonv. mina helljus... jag anser att jag har rätt bra helljus redan men det sägs ju att xenon i helljuset ger en klart mer "fantastisk" körning med helljus.[/quot

Efter att jag konverterade så började min radio strula var 50Wxenonkit från kungen jag använde, dessa gav vissa problem med motagningen, märkte det speciellt när motagningen redan var lite halv dålig, då jag slog på Heljuset så förvann nästan mottagningen helt.

Dock har jag 3x Extraljus org Xenon ger inga problem, xenon i backljuset ger inga problem, xenon i dimljuset inga problem. Så misstänker att det hade med 50W satsen att göra...

Kungen säljer dock någon produkt som skall motverka detta med radio störningar inget jag testat dock
av acr32
svendufva skrev:

Tur att du inte är fördomsfull... :roll:
av acr32
OptimusPrime skrev:Ang. bländning så har jag checkat extra noga att ljusen inte bländar. Har gått ur bilen och kollat på både kort och långt håll (upp till 200m). Har väl förmodligen att göra med att det är en H7R som jag har satt i.
Du har helt rätt ang H7R lampan, med en vanlig H7 lampa så hade det bländat dina medtrafikanter.
svendufva skrev:Ja, det är straffet för en olaglig xenonkonvertering. Jag är jävligt less på att bli bländad av alla "mercaraggare" ( för det är oftast såna) som konverterat allt ljus som går på bilen. Jag hoppas det blir dryga böter i framtiden för er "bländare"
Är därför jag har 7 x xenon framåt så man kan blända tillbaka :-O)

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]