NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Fellow skrev:ferrita ska de va:)
Rostfritt är det i alla fall och relativt snyggt, annars är jag inte överdrivet imponerad i deras kunskaper om gasflöden.
De verkar bygga efter devisen "så såg det ut innan" och "så brukar vi göra", jag känner tex till flertal bilar som har haft ordentligt jobbiga resonanser som peakat i landsvägsfart...

.
av falerum
hmm
Våran S80 99'a med +60000 mil
så ser systemet ut som nytt :-)
Håller minst lika länge till.

Så på min C70 T5 2010 så har jag slängt allt från turbon och bakåt,
Ferrita sjunger fint nu ,i kombination med lite annat i motorn :-)
Användarvisningsbild
av wendtan
Är verkligen röret runt som orginal skall vara? det ser ovalt ut?
Användarvisningsbild
av opA
wendtan skrev:Är verkligen röret runt som orginal skall vara? det ser ovalt ut?
Trådskaparens rör eller vad ?

Trådskaparens rör är antagligen ovalt.. så ser det ut efter faceliften på T5´s avgassystem. Ser inte ut som original avgassystem han har på sin för sin årsmodell.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Aha, antagligen utbytt ändrör då, med svets som gett sig? Och så gnäller han i forumet för att det är dålig kvalitet.. Tänkte också på att det inte såg helt normalt ut om det är en T5 -04 det handlar om...
av TwoTimes
wendtan skrev:Är verkligen röret runt som orginal skall vara? det ser ovalt ut?
Eh, jag trodde det var orginal..!?!
Kanske inte är det..?
Användarvisningsbild
av opA
TwoTimes skrev:Eh, jag trodde det var orginal..!?!
Kanske inte är det..?
Ne.. såna ändrör finns endast på Volvos bilar efter faceliften på T5:orna d.v.s från -08:a och framåt.. sedan verkar de bara som du har ett ändrör, eller ? Originalsystemet har två till T5..

Men föregående ägare kan ju ha gjort som mig och satt på ett avgassystem från en nyare S40/V50 på din bil... vilket fortfarande gör de till Volvo originaldelar men dock inte original till din bil :P
av blåbärsmannen
besiktningsgubbarna fick sig nog ett bra skratt iallafall, sjukt att det bara åker av när dom sätter på den gummisaken. i det skicket så bårde den ha åkt av för länge sen
av TwoTimes
opA skrev:
TwoTimes skrev:Eh, jag trodde det var orginal..!?!
Kanske inte är det..?
Ne.. såna ändrör finns endast på Volvos bilar efter faceliften på T5:orna d.v.s från -08:a och framåt.. sedan verkar de bara som du har ett ändrör, eller ? Originalsystemet har två till T5..

Men föregående ägare kan ju ha gjort som mig och satt på ett avgassystem från en nyare S40/V50 på din bil... vilket fortfarande gör de till Volvo originaldelar men dock inte original till din bil :P
Närå, det är 2 st ändrör, fotade dock bara det ena..
Användarvisningsbild
av opA
TwoTimes skrev:Närå, det är 2 st ändrör, fotade dock bara det ena..
Sjukt att båda två ramla av på samma gång då.. :mrgreen: :roll:
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]