Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tofulus
Jepp, har inte tidigare tänkt på att det gamla kärlet ser så taskigt ut, men nu när man har ett nytt att jämföra med så är det som natt och dag.

Kostade 36€, så det blir ca. 330-340 SEK.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Bilen har fått lite vinterservice, ny olja och filter. Blev Mobils super 3000, 5-w40.
Så har jag ett litet problem, nämligen sidoblinkersen fungerar inte. Har kontrollerat att kablarna sitter fast, och bytte glödlampan på ena sidan, men inget resultat. Funderade lite om det kan bero på att jag lött en diod i knappen för varningsblinkersen och har sabbat något, men då borde väl inga blinkers fungera?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kolla så inte glödlampan glappar, det gjorde det på min

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tofulus
Tack för tipset, tror jag plockar loss blinkersen och tar dem med in i värman så får dom en ordentlig koll, lite väl kallt att fixa något ute på parkeringen...
Användarvisningsbild
av Tofulus
Tack för tipset Kalle, var glapp i lampans hållare, så jag klämde ihop dem, tog lite med sandpapper på ytorna för att få bort ärg/smuts, lite smörjmedel och voilá, det fungerar! :D
Användarvisningsbild
av Tofulus
Liten update då igen.

Har inte hänt så mycket med bilen den senaste månaden, men idag fick den en tvätt, vilket verkligen behövdes. På servicesidan så skall jag så snabbt som möjligt skaffa en ny slang mellan oljekylen och motorn, eftersom det har blivit en liten läcka på en av 2 slangar.

Sedan funderar jag på extraljus till bilen, helst med H1-sockel så jag kunde flytta över xenonet från helljuset till dessa. Har lite sneglat på Hellas 3000, fast de är ganska dyra, men då borde man iaf få skaplig ljusbild och kvalitet. Någon med erfarenhet av billiga extraljus? SIM har jag läst mycket gott om, men har inte hittat runda SIM-ljus på finska marknaden, bara britax, sirius, king och diverse billigare ljus. Kom gärna med förslag.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Köp billiga ljus och ha xenon i både helljus och extraljus :wink:

Ojanperä säljer väl runda SIM ljus? Iallafall här :)

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tofulus
Ja, det skulle också vara ett alternativ :D
Hmm ja nu när jag sökte efter runda SIM så hittade jag några butiker som säljer sådana. Får se om regeringen här hemma godkänner mitt förslag bara :)
Användarvisningsbild
av Tofulus
2x runda SIM, xenon och kabelserie beställt! Har funderat lite över fastsättningen, och jag tror det blir en runda till biltema och söka en hållare som kommer bakom reg.plåten, och så handlar jag några stabiliseringsstag enligt en guide här på forumet.

Här får ni även en bonusbild jag lagat, så ni inte blir trötta på att bara hamna läsa :lol:

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]