Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

körde in bilen till närmsta bilverkstad idag och läste felkod på ABS-en.

Hjulsensor höger bak vart svaret. som jag förstår är det samma sak som ABS-givare bak? (kärt barn har många namn)

fick tag på en som ville sälja två nya givare för 600, nypris 1200 så det är ju taget!

bytet innebär tydligen att man måste sänka ner tanken för att komma åt så detta byte görs i en GDS-hall och kommer nog passa på att byta tanken eller tankarmaturen då tanken läcker när man har över 50 liter soppa. passar nog på att byta om jag ändå måste ner med tanken!
Kompisens passar inte då han har en 95a och min box sitter bara i 96 och 97 or. och sen i senare v70.

skulle till att renovera boxen själv enligt ovan nämnda guide. det gick minst sagt åt helvete. locket satt fruktansvärt av all silicon så först högg jag mig i handen med skruvmejseln sen slant jag och råkade ränna in den i kretskortet varav ett litet "torn" (vet inte hur jag ska förklara vad det är) gick åt helvete.
skiter nu i allt och letar efter en bättre begagnad box, i värsta fall blir det en renoverad från bil och maskin i ludvika för 2500, men ska försöka finna någon billigare först.

dessutom såg lödningarna i boxen helt okej ut, så åker väl förmodligen på att köpa nya givare också då det säkerligen är dom som strular. min vanliga jävla tur!
Bild

har inte möjlighet att ta en bild själv på olyckan, snor guidens bild och förklarar. den röda pilen pekar på ett litet svart "torn" :P det har lossnat. tror inte själva kretskortet under är skadat...

och bild på handen är onödigt. jag överdramatiserade lite så det var inte så illa, gick knappt hål :P
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 46
Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]

Kostnad kamremsbyte

Cirka 11 000 kr på Bilia, 2025, för en […]