Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80bsr
Jag har en vovlo s80 Limited edition 2,4t bsr (härlig bil)
För ett par månader sen så började jag få problem med felmedelande så som "bromfel stanna omgående" "srs-arbaig servive omgående" plus att min hastighets mätare trillar till botten samt min varv räknare och stannar jag bilen så går den inte att starta igen så vidare jag inte nollställer bilen, gogglade lite på detta problem och fann att abs styrenhet krånglar på dessa bilar så jag monterade av den och skickade in den för renovering .

Fick hem den och monterade den igen och bilen funkade bra i typ 3 dagar men sen återkom felet med allt som jag skrev ovanför , allt detta kan lösas genom att stanna bilen lyfta av minus polen på¨batteriet sen sätta på igen och bilen funkar bra i typ 2 dagar sen återkommer felet .

Kan detta vara problemet som kommer igenom Kombi instrumentet som många har skrivit här ?

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av CarMan
Vad är första pris i tävlingen?

CEM....
Användarvisningsbild
av wissel
Tror också på en Felkodsavläsning, typ PPC om du har någon i din närhet....eller Volvo ÅF se till att du får dessa då dom ju är dina eftersom du betalt dom. Sedan fråga runt med dessa som underlag och berätta hur du Nollställer osv...ju mera du berättar desto större chans att hitta rätt.
Typ: Går motorn jämnt o fint när detta händer
: tomgång
: trögstartad
: årsmodell på bilen
:många mil har bilen gått
:när gjordes senaste servicen och vad gjordes då
: mm. Du förstår säkert vad jag menar :D
Känns väl inte optimalt att byta sig fram till felet, då det kan vara rätt många orsaker som gör att det spökar.
Användarvisningsbild
av s80bsr
wissel skrev:Tror också på en Felkodsavläsning, typ PPC om du har någon i din närhet....eller Volvo ÅF se till att du får dessa då dom ju är dina eftersom du betalt dom. Sedan fråga runt med dessa som underlag och berätta hur du Nollställer osv...ju mera du berättar desto större chans att hitta rätt.
Typ: Går motorn jämnt o fint när detta händer
: tomgång
: trögstartad
: årsmodell på bilen
:många mil har bilen gått
:när gjordes senaste servicen och vad gjordes då
: mm. Du förstår säkert vad jag menar :D
Känns väl inte optimalt att byta sig fram till felet, då det kan vara rätt många orsaker som gör att det spökar.
Tja .
Nollställer bilen genom att ta bort minus polen på batteriet en stund så fungerar allt igen ..

Bilen går klockrent tills jag stannar den , då vill den ej starta förens jag nollställt .
Årsodell 2001
19500mil
Senaste service 16500mil (hos Volvo ) Bytat olja stifta och filter bromsar själv vid 1800mil .

ska åka in till vovlo och felsöka ..
Användarvisningsbild
av wissel
s80bsr skrev:Felkoder . från polarens ppc är .. P1630 och P1631
Detta verkar vara Mercedeskoder ?
Nyfiken på att höra av dig igen. :D
Användarvisningsbild
av CarMan
PeterR skrev:Byt batteri.
//Peter

Sluta up med dom där dumma tipsen, jag blir tokig på alla som hela tin envisas mad att skriva att man ska byta batterier.

Nästa gång nånskriver byt batterie så kräver jag att ni förklarar hur det hängerihopp ! Hur kan ett batter göra exakt det felet trådskaparen har på sin bil...

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D