Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svendufva
Vet någon om det mer permanent går att koppla bort rörelsesensorn till larmet isf att minska känsligheten varje gång man stänger av bilen. Den j-la kupevärmaren startar larmet varje gång. Fruktansvärt irriterande!
Användarvisningsbild
av CarMan
inte mer än att du kan köra med reduserat larm (via ICM)
av cenglund
På Bilbolaget tog jag upp denna fråga. Den killen menade att man skulle styra kupéfläkten så att den blåser mer under förarsätet. Då påverkas inte sensorn för rörelselarmet. (som sitter i taket).
Användarvisningsbild
av Racetwin2
cenglund skrev:På Bilbolaget tog jag upp denna fråga. Den killen menade att man skulle styra kupéfläkten så att den blåser mer under förarsätet. Då påverkas inte sensorn för rörelselarmet. (som sitter i taket).
Detta hjälper inte på den kupévärmaren jag har. Den har för hög effekt och orsakar att luften rör sig för mkt. Jag har valt i menyn att alltid få frågan om nedsatt skydd när jag kliver ur bilen. Det aktiverar jag de gånger jag har värmaren inkopplad

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]

Blond läder eller ej

I den XC70 jag hade tidigare, med Blond kläds[…]

Koppling som fastnar halvvägs

Hade samma problem på min V60 D4 2015, bytte[…]