Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Nu tror jag vi mins fel ?!
grönt hantag & fyrkantigt utförande runt kontrollstiftet har funkar bra, där behöver men inte låsa mad nyckel för at ta ur nyckeln.

grönt hantag & runt utförande runt kontrollstiftet, var dom som återkallades & bytter mot blått handtag.

svart handtag har inte varif fel på vad jag vet & där går inte nyckeln at ta ur om man inte låst draget.
av Pebben
CarMan skrev:Nu tror jag vi mins fel ?!
grönt hantag & fyrkantigt utförande runt kontrollstiftet har funkar bra, där behöver men inte låsa mad nyckel för at ta ur nyckeln.

grönt hantag & runt utförande runt kontrollstiftet, var dom som återkallades & bytter mot blått handtag.

svart handtag har inte varif fel på vad jag vet & där går inte nyckeln at ta ur om man inte låst draget.
Nja vi har nog rätt allihopa tror jag för du har helt rätt Carman men de runda gröna ser jag inte som en risk eftersom samtliga skall vara borta från marknaden. Men även de svarta var behäftade med fel.
Utan att vara hundra procent säker så tror jag även att de blåa måste låsas. Vet att mitt är sånt :) men om det gäller alla serier vet jag inte.

Hur man ser skillnad på om det är åtgärdat eller inte vet jag inte, kan höra här lite om det gjordes nån markering eller liknande.
av t1ger
Nu är det löst, ombesiktning den 13/6, då får vi se hur det går!

Jag har den "gamla" modellen med grönt handtag. Volvos lösning idag var att köpa att nytt drag, delar kostar 3200 + arbete, vilket gör att vi hamnar på nästan 5 loppar vilket inte är intressant.

EFter det beskedet åkte jag förbi en låssmed som var både trevlig och hjälpsam, det slutade med att han borrade låset. Vi letade nycklar innan, men hittade i deras datasystem. Funktionsmässigt funkar det klockrent (förutom att man inte kan använda låset nu). Däremot trodde han man kunde köpa en ny låscylinder och montera dit, borde kosta några hundralappar. Det var inte första gången han borrade ett lås så det blev inte fula märken.
av Pebben
Vad bra att det löste sig!
av t1ger
Jippie, nu klarade jag besiktningen! :D
av S60AWD2.5T
Klara sig bilen också :D

kunde inte låta bli....grattis!
av tbbo70
Köpte komplett överdel idag på Volvo för 215:- som då innehåller 2 nya nycklar och nytt lås .

Fyra skruvarna ingick oxå och sen var det löst

Satsen heter 30698523

Mvh
Fredde
Bilagor
20200729_203525.jpg
20200729_203525.jpg (388.85 KiB) Visad 485 gånger
Renovering framvagn Volvo 240

Kört något sedan allt byttes? Fjäd[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Spolning av automatlåda