Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag blir så trött varje gång som jag är inne på någon webaffär och försöker skriva in vad jag söker i deras sökruta och att det inte finns en produkt som stämmer enligt deras sökmotor fast jag VET att det finns i deras sortiment. Ska det vara så svårt att göra en webbsida för ett katalogföretag som vanliga människor ska kunna hitta vad dom söker utan att behöva testa typ tio olika sökord och ändå inte få någon träff fast man vet att varan finns i deras sortiment. Testa ATT TYP SÖK PÅ "OSRAM NIGTH BREAKER på Clas i sjöns sida och du kammar noll men dom finns där och det vet jag och jag har lyckats att hitta dom efter MÅNGA svordomar och då på andra sökningar. Varför kan dom inte se till att den söker på det jag är ute efter och låta bli att säga att den produkten inte finns att hitta. Hur faen ska en vanlig människa kunna räkna ut vad dom tycker att jag ska söka på och Clas i sjön var bara ett exempel, ni kan kolla in dom flesta tillbehörssidor och det är högst 5% som funkar rakt av.
SKITDÅLIGT :-O)
Idag kan vi faktiskt KRÄVA fungerande hemsidor eftersom vi inte lever på 1990-talet utan typ på 2010-talet, tio år senare än dom flesta webbsidor tydligen fortfarande lever i.
+1. Dessutom har flera av dem haft fungerande sidor, men nu har man "moderniserat" dem med en massa bling-bling och plingplong gjort i flash/java och det enda som fungerar är det "moderna" utseendet, inte funktionen. Våga hata Flash och Java!

Utvecklare brukar aldrig förstå vad jag menar, men Java är skit!

På mitt jobb moderniserade man för några år sedan sidorna och gjorde allt i Flash för att man skulle kunna ta ut svängarna (med blip och blop och annat skit) men vi på IT sa att det där bör ni inte göra. Marknad knyckte på nacken, men efter ett år så kom man till oss och frågade om vi hade en aning om varför de hade massor av träffar på första sidan, men att väldigt få gick vidare in på sidorna. Vi svarade att det troligtvis berodde på att de körde Flash. Men sidorna är fortfarande i Flash, så det kanske är framtiden. Men jag gillar den inte.
av *pettson*
Sen får jag anta att sökmotorskaparna står inför nya utmaningar, först ska dom slåss med att stava rätt eller iallfall i närheten av rätt, inte är allas sak idag och färre blir det verkar det som, detta då skolorna går utför, inte uppför. På det ska läggas att stavningen ändå måste vara en gissning eftersom inte en enda vet vad det riktiga namnet på pinalen är, som man söker. Det vet ju alla vad: Ser ut som en väska nästan.. , eller sockerbitar typ är för nåt? För att inte tala om när man kommer in på bildelar vad saker kan få för hemsnickrade namn. ÄNNU VÄRRE är att sakerna ibland har olika namn hos olika bilfabrikat.
En medbringare är alltid en medbringare, eller en kontaktplatta eller en anslutningsplatta eller osv. En lägesgivare till automatlådan är alltid en lägesgivare, eller vajerhållare, eller startspärr.
Jag instämmer fullt i att sökmotorerna är skit som sagt, men återigen det kommer att bli långt mycket värre.
@vetten

Varför inte skriva till Glas Ohlsson så att dom får ta tag i problemet.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]