Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TFEM
Det börjar bli dags att byta ut den "gamla" V50´n. Det lutar mot en V70II 2.5t -08, summumpaket och automatlåda. Lite kräsen måste man få vara. Någon som har tips om fel och brister eller barnsjukdommar.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Kräsen är lätt att vara när man ska köpa begagnad Volvo, finns ju hur många som helst, så man kan ju i princip välja lika fritt som när man köper nytt!

Det finns många trådar här om vilka fel som funnits och som är mer eller mindre vanliga så det är bara å bekanta sig med sökfunktionen så hittar du snart en del läsning!
av borstarmicke
Körde 1500 mil med min innan vi bytte till V70 2.4d -10, min åsikt är törstig...blandad körning 1,1l/mil.
Läste dock om nån som Polestartrimmat och fått ner förbrukningen en hel del.

Varför inte en -08 2.4d med Polestar 205hk o 450nm!

Men det är klart, jag gillar ju karaktären o vridstyrkan på dieselmotorn.
av SverreK
TFEM skrev:Det börjar bli dags att byta ut den "gamla" V50´n. Det lutar mot en V70II 2.5t -08, summumpaket och automatlåda. Lite kräsen måste man få vara. Någon som har tips om fel och brister eller barnsjukdommar.
Jag var också på jakt efter en 2-3 år gammal V70 med låga mil.... Men, de var så "dyra" så jag gick och köpte en ny V70 D3 istället.... 2 veckor efter leverans är jag fortfarande helnöjd med mitt beslut.

Oavsett... Lycka till med köpet.

/Sverre
Användarvisningsbild
av Anders E
Har en V70II 2,5T -08 aut, jag är skitnöjd men är den inte Polestaruppdaterad så drar den en del, räkna med 1,1l/mil.
Dock så otroligt mycket bättre bil än min V70N 2,5T -04.

//Anders
Användarvisningsbild
av Kirre123
SverreK skrev:
TFEM skrev:Det börjar bli dags att byta ut den "gamla" V50´n. Det lutar mot en V70II 2.5t -08, summumpaket och automatlåda. Lite kräsen måste man få vara. Någon som har tips om fel och brister eller barnsjukdommar.
Jag var också på jakt efter en 2-3 år gammal V70 med låga mil.... Men, de var så "dyra" så jag gick och köpte en ny V70 D3 istället.... 2 veckor efter leverans är jag fortfarande helnöjd med mitt beslut.

/Sverre

Det var precis lika för mig, köpte ny bil för dom begagnade var för dyra och är super nöjd med min bil :D
av ZizzoZ
Kirre123 skrev:
SverreK skrev:

/Sverre

Det var precis lika för mig, köpte ny bil för dom begagnade var för dyra och är super nöjd med min bil :D
Jag vill oxå ha min bil :( Men är ju 25 dagar kvar :(
av SverreK
Kirre123 skrev: Det var precis lika för mig, köpte ny bil för dom begagnade var för dyra och är super nöjd med min bil :D
Skönt att fler kommit fram till samma sak :D . För tre månader sedan hade jag inställningen att jag aldrig i hela mitt liv skulle köpa en ny bil privat. Men sedan när jag räknade lite på det så skilde det inte så vansinnigt mycket. Framförallt inte när begbilarna var så "dyra".

ZizzoZ skrev: Jag vill oxå ha min bil :( Men är ju 25 dagar kvar :(
Tänk på att min inte är ny längre. Men det är din. :wink:
(Kanske du härdar ut ytterligare någon vecka)

/Sverre
av perhall
Har en 2,5T-08 Summum fullutrustad men utan aut. Förbrukning varierar mycket med hur man kör, kan vara allt mellan 0,59 (i 80-85 på Gotland eller Öland med packning) till 2,2 (hetsig stadskörning i Stockholm eller Berlin). Förbrukningen sjönk efter service ordentligt. Men Polestar = ingen skillnad.

Efter senaste servicen ger bilen mycket nybilskänsla. Problem som kommit upp har åtgärdats på garantin och bilen är fantastiskt tyst, rymlig och vägsäker men inte så rolig och inspirerande att köra. /PH
av HenrikM
Hej

Jag har haft en V70 2.5 T summum MY 08 med det hela i elektronikvägg mm och skall byta idag till en likadan fastän D3 med automat, summum och det mesta i utr.väg. Har haft den i 3 år, rullat 12.000 mil och jag har inte bytt så mycket som ett positionsljus, inte varit 1 enda sak eller problem med den. Bytt däck, bromsbelägg, och service, men det är ju bara sedvanligt underhåll. Är en kanonbil, men som alla säger, ruskigt törstig! Min har legat mellan 1.1-1.3 beroende på hur mycket det rullat på motorväg eller i stan, men även på motorväg i 120 dricker det långt över litern. Det är värdelöst, en BMW 7 serie med V8 dricker lika mycket, och då får man en betydligt bättre och bekvämare bil, men är dock 400.000:- kr dyrare, men iallafall!

Inget hört om det tidigare. Börja med Vo[…]

Blond läder eller ej

Nu rätt många år senare kan man t[…]

Volvo 760 mätarhus

Förmodligen reostaten. På 740 är d[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Tänk bara på att kolla och justera om T[…]