- sön 31 okt 2010, 10:43
Hej. Jag Blev påkörd för ett tag sen bakifrån stillastående av en skåpbil som kom farandes i ca 70 knyck. Innan krocken var jag på volvo och lagade antisladden och kolla då att inga mer felkoder fanns. Direkt efter smällen så fick bilia fram att jag bla hade en felkod "ECM-2680 Slutsteg insprutningsventil cylinder 2 för hög signal " Detta var en spökkod fick jag höra först av mekanikern och inget att bry sig om. Nu när bilen var inne igen ett år senare med en annan mekaniker så är det helt plötsligt ett permanent fel och en sjävrisk 7500:- som ska betalas.
Finns det en så liten risk att motorstyrenheten har fått sig en smäll av krocken ???????? Allt var helt innan, inga felkoder. Styrenheten till Haldexen fick jag bytt strax efter mycket efterforskande och att haldex sa att det är fullt möjligt att den kan skadas av en sån hård smäll. Då vart försäkringsbolaget överbevisade och gick med på att laga elektronikfelet.
Vad skall jag göra ?, bilia och volvia hanterade det här mycket dåligt tycker jag ?
MYCKET TACKSAM FÖR SYNPUNKTER.
Mvh
Lennart
Volvo V70 D5 AWD aut -06 utt 0601 med 14.000 mil på mätaren
Finns det en så liten risk att motorstyrenheten har fått sig en smäll av krocken ???????? Allt var helt innan, inga felkoder. Styrenheten till Haldexen fick jag bytt strax efter mycket efterforskande och att haldex sa att det är fullt möjligt att den kan skadas av en sån hård smäll. Då vart försäkringsbolaget överbevisade och gick med på att laga elektronikfelet.
Vad skall jag göra ?, bilia och volvia hanterade det här mycket dåligt tycker jag ?
MYCKET TACKSAM FÖR SYNPUNKTER.
Mvh
Lennart
Volvo V70 D5 AWD aut -06 utt 0601 med 14.000 mil på mätaren
- By LJN