Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oscar94
Som rubriken lyder. Nån som har lyckats byta klädslen fram. Skriv gärna tips och tillvägagångssätt
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej och välkommen till forumet!

Ett hett tips är att skriva i sin profil ordentligt så att vi vet vad du har för bil!
Annars blir ju din fråga svår att svara på!

Sen lär det ju skilja på vilken klädsel du har. (skinn/tyg)

Men som sagt, välkommen till forumet!
av lobbysleeper
Men vem kör bilen? ?:-/
Användarvisningsbild
av CarMan
sitsdelen som jag antar du vill byta är hyftat enkel att byta, går inte åt några specialverktyg.
Om du är första ögare & trogen volvo kund bör du innan bytet kolla om du kan få den byt på goowil.
Användarvisningsbild
av palmqvist
lobbysleeper skrev:Men vem kör bilen? ?:-/
Kan man ju verkligen fundera på :-O)
av EFI93
Har nyss bytt sitsdelen på min förarstol. Fram till tre års ålder ska volvo byta den på goodvill.Frun som använder bilen väger 55 kg, ändå var klädseln sprucken
efter två år. Klar undermålig kvalite. Min 95A har gått 25000mil och delläderklädseln ser ut som ny vissa saker var bättre förr. På Camaron har förarklädseln
börjat spricka efter 43 år och 30-40tusen mil!!!
Användarvisningsbild
av CarMan
Oscar94 skrev:Som jag fattar det rätt så ska volvo byta ut klädslen.. för bilen är ju två år
Om du är första ägare o det är mindre än 3 år sedan första regdatum, då ska det inte vara nått problem.
(det fins en klädsel det varit problem med o det är den d har på din bil)
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]