Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har precis bytt till vinterdäck på min XC70 MY07. Använde en garagedomkraft och lyfte bilen i respektive långsida, mellan infästningarna för orginaldomkraften, fast en aningen längre in. Där finns en plan, hård metallyta.

Bytet gick bra, men inne i bilen buktar nu golvet upp precis bakom förarstolen. Det känns som om det bildats en uppblåst luftkudde under innergolvet. Under bilen syns ingen skada alls.

Kan det verkligen vara så att jag har bucklat till bilens golv underifrån? Eller finns det någon som har någon annan idé? ??:-/
ja man får inte lyfta bilen där (för den som är osäker kan man ju titta i instruktiosnboken)
man lyfter aldrig en bil på golvt. lyftpunkter sitter alltid nära hjulen (förutom orginal fästen för orginaldomkraft, vilket bara får lyftas på med orginaldomkraft)

Det lär synnas båreunder & inne i bilen at golvet är buckligt.
I golvet eller andra veka delar ska man naturligtvis inte placera domkraften. Jag brukar lyfta min V70Nitt på tvärbalken framför motorn. Bak tar jag en sida i taget. Där finns en rund kopp på vardera sidan, diameter ca 100mm, baktill innanför tröskellådan. Jag har inte sett något problem med detta. (Sämre med lyftpunkter på V70II, tycker jag. På den blir det fyra lyft och mera funderande innan man placerar domkraften. )
Du lydter på subframen fram, det vill inte volvo att man gör (men den är hård nog att klara det) lyft istället på infästningen för subframen fram eller bak

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]