- fre 29 okt 2010, 22:35
Hej!
Har en Volvo 850 2,5 SE 96:a, automat.
När man accelererar så låter det som en jetmotor från 1500 r/min och fortsätter till nästa växel läggs i. De övriga växlarna låter det inte alls mycket i när de når högre varv. Detta händer i alla lägen utom i Neutral och P.
Kan det vara så att lådan är färdig för utbyte eller är det något annat? Oljan är Rödbrun och ska bytas snarast möjliga, kan det hjälpa?
Tilläggas är att lådan växlar som den borde, kanske lite hårt men det brukar ett oljebyte rätta till.
Har en Volvo 850 2,5 SE 96:a, automat.
När man accelererar så låter det som en jetmotor från 1500 r/min och fortsätter till nästa växel läggs i. De övriga växlarna låter det inte alls mycket i när de når högre varv. Detta händer i alla lägen utom i Neutral och P.
Kan det vara så att lådan är färdig för utbyte eller är det något annat? Oljan är Rödbrun och ska bytas snarast möjliga, kan det hjälpa?
Tilläggas är att lådan växlar som den borde, kanske lite hårt men det brukar ett oljebyte rätta till.
Det är aldrig försent att ändra på en dålig vana, därför väntar jag ett tag till!
Kör:
Privat: Volvo V70 2,5T business Automat -04
Jobbet: Ford Focus 1,8 Flexifuel Manuell -11
Tidigare:
850 2,5 SE Automat -96, Volvo 850 GLE Manuell - 93
Kör:
Privat: Volvo V70 2,5T business Automat -04
Jobbet: Ford Focus 1,8 Flexifuel Manuell -11
Tidigare:
850 2,5 SE Automat -96, Volvo 850 GLE Manuell - 93
- By pextreme13