Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hejsan, fick upp motorn i max 2 bar, så verkar vara helt kass, men nu har jag fått ett problem till tyvärr, jag köpte ny motor och byta den, men motorn jag köpte var också b230f antingen från 740 eller 240 -88 eller -89 sa han som sålde den, så rotern sitter uppe vid toppen, så fick blev lite modifiering, men motorn sitter i och jag får inte fram någon gnista på tändstiftet, kommer fram ström till tändspolen men sen kommer det inte längre.... kan inte volvo så mycket men jag ska inte behöva byta box och insprut ? fick byta lite kablar från den gammla till den "nya" motorn och några fästen till blandannat servon, några bra tipps från er som kan volvo mer än vad jag kan? börjat tröttna på volvon nu och min okunnighet....

MVH// Christoffer
Användarvisningsbild
av Hasse63
Var har du fördelaren du? i blocket? har du flyttat över aggregataxel?
Går liksom inte att svara på då du skriver "fick byta lite kablar från den gammla till den "nya"" vet ju inte vad du gjort så du får nog beskriva mer ingående.

Måste få fråga; Hur gick den förra motorn innan du bytte packning
av damata
jag har fördelaren "på" toppen nu, på den nya motorn var där mer stora kontakter, eller vad jag ska säga, istället för små sladdar över allt, vet inte riktigt hur mer jag ska förklara, men på den nya motorn var där typ stora stick kontakter och det gammla el systemet var där bara en stick kontakt till boxen som sitter vid vänster framlampa sen massa små sladdar och små stick kontakter, kan ta upp en bild på det el systemet med dem stora stick kontakterna imorgon så kanske ni får mer hum än min dåliga förklaring, är det något ni undrar så kan jag försäka förklara eller lägga in bilder på det ni vill se.....

MVH// Christoffer
jag har fördelaren "på" toppen nu,
Motorn kommer från en 740. Hur gjorde du för att få plats med fördelarn??

Mvh GK
av damata
okeej ja ska se imorgon igen, okeej bus enkelt? vill du förklara? kanske blir bättre och ha den där nere för motorn rör sig så tror fördelarlocket kan slås isönder, annars får jag göra mer plats :D :P tack på förhand
Användarvisningsbild
av Hasse63
Flytta över den axel som driver "blockfördelaren" till motorn som har fördelaren i toppen!

MEN då måste du lös med kamremmen... och då är vi där igen... den ska kuggas rätt efteråt och hålet som blir i toppen ska oxå pluggas... nån som har tipps om med vad :wink:

Har själv byggt om ett 92-block men använder då en 405 topp :roll:
Senast redigerad av 1 Hasse63, redigerad totalt 0 gånger.

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]

Så vad är vettigt att köra med f&o[…]

Nolla motor V70 D3

Hej! Har tagit mig an en V70 D3 2011 (2 liter, 5[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tun[…]