Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tyvärr fungerar inte detta hur många gånger jag än försöker trycka play i Spotify. Jag får väl ge mig iväg och köpa en kabel och använda AUX, men då laddar ju inte telefonen. Spotify har förresten aldrig fungerat klockrent genom interfacet, mellan varje låt har Ipod-delen gått in några sekunder, men visst, Volvo kallar det ju också Ipod interface.
3komma2AWD skrev:Tyvärr fungerar inte detta hur många gånger jag än försöker trycka play i Spotify. Jag får väl ge mig iväg och köpa en kabel och använda AUX, men då laddar ju inte telefonen. Spotify har förresten aldrig fungerat klockrent genom interfacet, mellan varje låt har Ipod-delen gått in några sekunder, men visst, Volvo kallar det ju också Ipod interface.

Telefonen iPhone 4 laddas inte via nått volvo tillbehör.
Jag har dock beställt en konverter från USA (liten plastmodul mellan telfonen och laddkablarna).
Har dock ej fått hem den än.
s802,5T skrev:
3komma2AWD skrev:Tyvärr fungerar inte detta hur många gånger jag än försöker trycka play i Spotify. Jag får väl ge mig iväg och köpa en kabel och använda AUX, men då laddar ju inte telefonen. Spotify har förresten aldrig fungerat klockrent genom interfacet, mellan varje låt har Ipod-delen gått in några sekunder, men visst, Volvo kallar det ju också Ipod interface.

Telefonen iPhone 4 laddas inte via nått volvo tillbehör.
Jag har dock beställt en konverter från USA (liten plastmodul mellan telfonen och laddkablarna).
Den laddas visst via Volvos eget interface. Ingen idé att köpa nån converter för det är något annat fel om den inte laddar i din bil.
Om du är snäll så kan jag skicka en sån där converter för utlåning (jag har en liggande) så kan du testa direkt. Men som sagt, jag har en iPhone 4 och Volvos eget interface och min telefon laddas alldeles utmärkt i bilen.
s802,5T skrev:Telefonen iPhone 4 laddas inte via nått volvo tillbehör.
På alla nya Volvo med usb-uttag går det att använda för att ladda.
XC90_Executive skrev:
s802,5T skrev:Telefonen iPhone 4 laddas inte via nått volvo tillbehör.
På alla nya Volvo med usb-uttag går det att använda för att ladda.
Det går även med "ipodkabeln" i MY08.
Hej. Tack för svaren och erbjudandet. Jag får inte laddningen via iPod kabeln att fungera. Det står i iphone att laddning inte stöds av tillbehöret. Dock fungerar det bra att spela upp musik och styra denna vi rattknapparna. När jag kopplar upp med usb laddar den, men jag kan inte spela upp musiken. Äger en V70 2,5FT r års 11. Vad beror detta på? Häls R
Om jag förstått det rätt så funkar det så att äldre Ipods och Iphone gick bra att ladda både på 5V och 12V medans nyare Ipods och Iphone enbart gillar 5V.

Volvos Ipod-kabel verkar finnas både med 12V och en nyare variant som ger 5V. Har man 12V kabeln finns även en adaper att montera så att den ger 5V.
Ok! Tack. Misstänkte nått sådant. Jag kan inte fått den nyare installerad (5 volt). Köpte till usb och iphone anslutning i efterhand. Jag får ringa till Volvo och fråga om de har 5 volts laddning. Har de det så får dom byta. Jag talade specifikt om att jag skulle använda iphone.
Vi som beställt nya V60

Nu finns min nya V60 hos handlaren: - 11 april bes[…]

Det varierar med årsmodeller och n&aum[…]

Volvo 240 klocka

Har varvräknare i kombinationsinstrumentet oc[…]

Du säger ju själv att du får b&aum[…]