Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag uppplevde biltemas matta som väldigt mjuk i sommras (30 grader -->) så inne i dörrarna lämpar sig nog silent coat som sagt, så mattan inte lossnar och fastnar på rutan så det gnisslar och lever sig (mindre roligt när man fick ta isär det och det satt som torkat tuggummi över hela rutan =P)

Taket kan inte jag svara rakt av på, men det ska finnas på http://www.x40nordic.com , en kille som ägde en silvrig s40 har jag för mig (från uddevalla om jag minns rätt) som dämpade taket, ska se om jag hittar den tråden och länka här.
Ang. baslåda i bagaget är problemet att få in basljudet i kupén, och även utan att hela hatthyllan fungerar som vibrator. Vet ej hur det ser ut på fas 1, men på min fas 2 klippte jag bort plåten (innifrån kupén sett) på ryggbalken i baksätet i "skidluckans" storlek och lät tyget på baksidan (mot bagaget) sitta kvar. ( hoppas du förstår hur jag menar).

Fråga ang. billjudet inne i stereo delen här på forumet, finns garanterat någon som har respons på det. Själv körde jag MDS kitsystem fram (med orginal diskanter) och likadana i hatthyllan, alla utan slutsteg (minns tyvärr inte modell namnet), och det vart en enorm skillnad bara det gentemot orginal. Band sedan fast hela hatthyllan med smala, korta stripes (många små, ihop knippsade med varandra till en lång) genom att dra fast hyllan i plåten under den och sedan upp genom högtalar hålen, så var vibrations ljudet borta =)

/hixen
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx ... 802&page=1

Där har du länk till killen jag nämnde, dock osäker om det var han som dämpa taket men för övrigt har han dämpat resten av bilen, och byggt en modell anpassad baslåda som spelar vi skidluckan in i kupén, mycket nyttig läsning! =)
Btw, såg att du var medlem där med, konstigt att du inte fått feedback om din setup ännu, då det är duktiga killar med erfarenhet som hänger där..
Taket är fan VIKTIGT att dämpa! Gör OTROLIG skillnad då vibrationerna annars sprider sig till A/B/C stolpar och in i rutor, plastdetaljer osv.
Ska man ha det tyst från vägljud ska man köpa bodymass rostskydd o smeta in ordentligt i hjulhusen då det isolerar som satan! Jag ska själv göra detta nästa helg.

Så här ser min dörrsida ut. Ska på isoleringsmatta från Blekingebilradio nästa helg samt mer mattor fram o bak. Har totalt runt 100 mattor i min bil skulle jag tro.
Bild

Dörrsidans panel ska även den ses över lite till men rätt nöjd.
Bild
Bild
update!

tjenare,
Var ett tag sen jag uppdaterade och det är pga. strul hemma och kallare klimat :D Samt att jag börjat jobba igen och som alla vet så tar de lite på krafterna :D
Men några saker har hänt ;)

Har kört på med rostskyddsmassa ( Carosol, Hagmans ) I alla hjulhusen och smackat på vintermackorna ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Men de andra dagarna har jag mest fokuserat på ljudet. Hade en skit bas i 10"låda som jag lekte med.. Lite kabeldragning och så :D
Och jag vet att ström & Lågnivå inte skall ligga bredvid varandra :D Men det har jag inte ens märkt skillnad på ;)

Bild

Bild

å
Förutom den lilla sysselsättningen så har jag tagit mig an en beställning från BRL & Blekingebilradio varav dessa bestod av:
3st Trippelskärmade Lågnivåkablar - DLS
10m Kabelstrumpa
2st 40arks paket dämpmatta - Silent Coat

Och innan det skall sättas in så testade jag nya HU och det lät faktiskt lite bättre.. Får dock lite beslutsångest eftersom stereon kommer vara 1000ggr synligare med dbl-din än med min fina kenwood anti-thief-lucka :D
Lite bilder från dagarna som gått

Bild

Bild

Fina hemmabyggen kändes de som :D
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Har nu alltså rivit upp inner lister så att jag kan dra om kablarna till stegen. Tar en beställning i taget.
Basar & steg kommer inte kunna jobba på den nivån de vill om de skall låta bra med odämpade plåtar och klena, skitkablar.. Så börjar med att dämpa och fixa kablarna.. sen kommer basar, steg, fram&bakkit :)

Hoppas grejorna kommer på måndag, tisdag så man kan börja dämpa :) Tänkte förbereda de med att ta ner taket och lite saker ikring de.

kommentera! :)

/stagesix
Senast redigerad av 1 stagesix, redigerad totalt 0 gånger.
:D :twisted: :twisted: Yes äntlig händer det sorry för sen kommentar var ute med bilen :wink: Kommer du at dämpa allt i bilen eller bara taket å bagaget? Sen på din nya stereo den e ju skit stor går den att ta ur elelr e den en fast?

Night
Haha, ja precis, äntligen ! :D

DÄmpning kommer jag göra så långt plånboken räcker :D
Har ju i nästa vecka fått hem 80 ark silent coat :D Det skall jag nog lägga i dörrar och bagagelucka.. Sen drar jag nog någon biltema matta eller något större över hela taket.
Men tanken är att dämpa allt ja.

Ang stereon så är det en dubbeldin. Den är dubbelt så stor så man måste fila ner spåren som enkeldinnaren sitter på i. Som skiljer den mot facket som är under :D Den sitter där och är alltså lättare att få handskarna på :/ Det är det som är nackdelen :/ Ska försöka fixa någon platta att sätta över så att man inte ser den.. Kommer nog vara det som lockar tjyyven :P

/stagesix
brukar inte hjälpa :/ Om det är en tjuv så slår dom rutan och river / klipper kablarna och är borta på 2 röda.. Så inget larm lär hjälpa.. men polaren som hade den innan hade inte fått något brott försök och han hade den insatt i runt ½ året. Men man kan ge sig fan på att det händer mig bara för de xP

/stagesix
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 30
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg