NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av piraya
Hej

Vad kan jag förvänta mig efter en uppdatering, kommer jag öht. att märka någon skillnad?

CD-Text vore ju nice :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
Att utveckla mjukvaror är dyrt. Man gör inte mjukvaru uppdateringar om dom inte behövs.
Sen är det svårt att svara på om du kommer att märka nått. (du kanske kommer att ha mindre problem i famtiden mot vad du kanske haft om du inte uppdaterat)
av Doby
Jag fick en ny klocka på min V50 -08 samt att färddatorn nu visar 0.69 istället för 0.63 trots att jag kör likadant. Så troligen var det en rejäl glädjemätare innan....
Användarvisningsbild
av CarMan
Doby skrev:Jag fick en ny klocka på min V50 -08 samt att färddatorn nu visar 0.69 istället för 0.63 trots att jag kör likadant. Så troligen var det en rejäl glädjemätare innan....

Kan vara att du inte nolställt på länga (vilket vart nosltällt nu)
kan också vara så att motorn nu har nollad adaption o behöver nån tank at hitta rätt
men vist kand et vara så att den nu visar mer korekt
av Kluster
Doby skrev:Jag fick en ny klocka på min V50 -08 samt att färddatorn nu visar 0.69 istället för 0.63 trots att jag kör likadant. Så troligen var det en rejäl glädjemätare innan....
Var nyligen inne på 4000-mila service och märkte också att jag fick en extra klocka i informationsdisplayen.
Angående förbrukningen har jag inte märkt av någon skillnad än då det mest varit stadskörning, dock väldigt få sådana. Men till veckan blir det en körning på ca 80 t/r med full packning så det blir intressant...
Användarvisningsbild
av CarMan
piraya skrev:Tycker det är lite dåligt av volvo att de inte kan berätta vad som kommer att uppdateras, och hur det påverkar bilen.

För att veta vad som uppdateras & vad som förendras så måste man veta vad just du förnärvarande har i just din bil. (du kan ju ha uppdaterat nån mjukvara nån gång tidigara & beroende på när det var & vilken mjukvara du då ladda så har ju din bil visa saker redan.

sen är det som vi försökt nämna många små osynliga saker. blir lite svårt att rabla upp saker som att felkod ECM-B54A sätt numera efter 3 sekunders spänning under 11,3V mot tidigare 11,5 volt om du inte hade den tidigare varianten då den sattes redan efter 1 sek men du kanske har prov mjukvaran som gick ut där man testa med 10V

Tänkdig sen att du kanske har 200 såna här ändringar...

-------------------------

du fattar att det inte är så enkelt kanske?
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?