?:-/ ?:-/ ?:-/
Amli skrev:Vi pratar som sagt bäst prestanda i bil. Inte vilket bilköp som är mest ekonomiskt.
Ska vi då för övrigt bara prata pris kontra prestanda. Ta då en Ford Focus RS. Den är 100K billigare än en T6 och även den lär lägga T6 bakom sig...
Ehhh ja ha och varför fick inte RSen vara med då den har bättre prestanda, den är ju definitivt i mellanklas storlek.
XC90_Executive skrev:Fast vi pratar väl storlek här?
Mellanklass-storlek.
Och varför kunde man inte ha med 325i då, den är väl också mellan-klass storlek.
Amli skrev:Du förstår, VolvoB20, vi diskuterar nämligen i tråden bilar i det så kallade mellanklass segmentet. Och dit kvalar tyvärr inte Audi RS6. Inte heller någon modell från Porsche, Ferrari eller Lamborghini. Men det är ju förstås jättefina bilar det oxå.
Så varför kvalar inte RS6 in då ni skriver att det bara är prestanda som räknas och inte ekonomi ?
Amli skrev:Vi pratar som sagt bäst prestanda i bil. Inte vilket bilköp som är mest ekonomiskt.
Och var är Impressan, det har ju "världsrekord" runt ringen för 4 dörrars sedaner, det är ju prestande det och inte bara ett rattlås-race rakt fram 0-100.
Nä jag tycker ni ska ta en funderare till 100.000 kr är 100.000 kr, Och så mycket högre landade Audi, MBW och Merca när jag fick offert nyss....
Tänke er om försäljnings och kostruktionschefen på volvo på personalmötet sagt till sina kosntruktörer som sitter och sparar 50 öringar på varje detalj, "I dag har vi besämt att ni får bränna av 100.000 kr till per bil, på motor, väghållning, komfort och säkerhet " det vore en revolution.
Jag tycker inte man kan bortse från priset när man jämför, då blir det bara äpplen och päron.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.