Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Klart intressant. Att den drar den just i starten är väntat med det är starkt att den sedan drar ifrån. Men jag måste dock ändå säga att det säger mer om den gamla Mercan (slutades väl att tillverkas -02 -03 någonstans...) än S60´n. Men ändå all respekt!

Youtubade oxå lite intressanta videos mer lite mer respektabla motståndare åt 335 ;-//

[youtube]S5w-TZStQtk[/youtube]
[youtube]CiyVmJFIHwY[/youtube]
[youtube]9GAr0_-xQwU[/youtube]
[youtube]cuf521KZRxo[/youtube]
[youtube]639YdES_IIA&[/youtube]
Senast redigerad av 1 Amli, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gäääääääääääääässsssssssssssssssssssssssssppppppppppppppppppppp

Det var ett grymt tjat om 335.

Som sagt den kostar 100.000 mer än S60 T6, så man har alltså 100.000 kr man kan lägga på BSR steg "femtioelva" trim till sin T6a och deet borde ge sisådär 800 kusar i volvon och BMWn lär bli totalt ägd.....

Nä, fram med 525 som kostar lika mycket och börja jämföra nu....
av Amli
Gääääässsssspppp. Alltid samma tjat om att BMW är si och så mycket dyrare...

Vi pratar som sagt bäst prestanda i bil. Inte vilket bilköp som är mest ekonomiskt.

Ska vi då för övrigt bara prata pris kontra prestanda. Ta då en Ford Focus RS. Den är 100K billigare än en T6 och även den lär lägga T6 bakom sig...
av Amli
XC90_Executive skrev:Kan tillägga att 335an som t.ex kör mot C63an är trimmad rätt bra. Typ 400hk! :wink:
Det kan förklara en del :oops: :lol:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:Vi pratar som sagt bäst prestanda i bil. Inte vilket bilköp som är mest ekonomiskt.
Då fattar jag ännu mindre av tjatet om 335 ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/

Om priset är totalt ointressant så köper man väl inte en 335 eller...

Då köper man väl en Porsche, Ferrari. Lamborgini osv.

Min kollega åker en Audi RS6a, vilken magisk maskin.

-Kombiutrymme så det inte är några problem att semesterfrakta hela familjen med pick och pack

-Inga problem att mata på i 300 km/h på autobahn (toppfartspärr bortchippad)

-Halt underlag är no problemas med quattro

-Vilken dragbil sedan... båten drar man ju upp ur sjön på 0.2 sekunder med den motorn :D

Vad har en 335 och hämta där, inget alls.....
av Amli
Mmmm...

Du förstår, VolvoB20, vi diskuterar nämligen i tråden bilar i det så kallade mellanklass segmentet. Och dit kvalar tyvärr inte Audi RS6. Inte heller någon modell från Porsche, Ferrari eller Lamborghini. Men det är ju förstås jättefina bilar det oxå.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Men en BMW 335 är ju knappast en mellanklassbil.... den tillhör definitivt Premium segmentet, dit volvo så gärna vill komma.

Huvva hade du skrivit att 335i xDrive var mellanklass på BMW forumet hade du fått lynchmobben efter dig :mrgreen: :mrgreen:
av viktore
Amli skrev:Klart intressant. Att den drar den just i starten är väntat med det är starkt att den sedan drar ifrån. Men jag måste dock ändå säga att det säger mer om den gamla Mercan (slutades väl att tillverkas -02 -03 någonstans...) än S60´n. Men ändå all respekt!

Youtubade oxå lite intressanta videos mer lite mer respektabla motståndare åt 335 ;-//

Du länkar till 5 videos, i 3 av dem är BMWn trimmad. Som om inte det räckte så är 2 av klippen från en dragstrip stillastående till max 402m och vi får inte se sluttiden vilket gör det omöjligt att dra några vettiga slutsatser. Sluttiden över 201/402m kan lätt diffa 0.5-1s genom dålig start och/eller växling. Sluthastigheten ger en bättre bild av bilens effekt/prestanda och påverkas mindre av förarfaktorer.

Jag kan hålla med om att resultatet av T6 vs C32 AMG är lite förvånande med tanke på att en C32 AMG fimpar en 335. Fast å andra sidan vet vi ju alla att 8år gamla mercor är totalt sönderkörda.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15
Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]

Tror det är en 10 mm. Jag bara provade med n&[…]

Magnetkoppling AC