Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Sök på dom :) för jag är för nyvaken för att söka på sådant nu.
en liten update då :D

böt ut lampan som indikerar att jag har belysningen på :)
Bild

har även bytt till vinterdäck, inte världens snyggaste fälgar men ser lite bättre ut än sommarfälgarna iaf :roll: :P (vinterdäck bak) lägg även märke till tattarstuket, allt pga en baslåda :-)-)
Bild

och nu till den lite tråkigare delen, alltså rosten. har tänkt att ta tag i detta i vår :D

framskärm
Bild

bakskärmarna
Bild
Bild

sen det värsta stället :(
Bild

finns lite vid en list på ena bakdörren, men inget man ser om man inte kollar riktigt nära. sen har det börja släppa lite färg på bakluckan

ska försöka ta mig in till storstan och handla lite tänddelar i veckan
det var allt för denna gången / Dahlen
såg nu att stylingbutiken har ett fjärrstyrt centrallås för 4 dörrar för en behaglig penning. (under 1000 lappen nu med rea) kan det vara värt att stoppa i bilen? blir inget på bakluckan då men det är inte så jobbigt att låsa för hand. men med tanke på att jag inte har centrallås nu så kanske det blir mycket krångligare att koppla in?

skickar med försäljningsbilden

Bild

"Detta är ett fjärrstyrt centrallås med 4-centrallåsmotorer, med detta centrallås kan du "låsa" och låsa upp" med hjälp av en fjärrkontroll! Mycket praktiskt och bra!

Ett komplett kit med monteringsdetaljer, instruktion, centrallåsmotorer, styrbox och fjärrkontroller.
"
Med tanke på att de flesta 740 har centrallås borde ju din bil ha fördraget för det. Du får kanske byta kablarna som går in i dörrarna men annars tror jag det är inbakat i övriga härvan. Borde bara vara att stoppa i ett relä och motorerna från en annan 740

Jag har köpt en kalsongblå 740 utan centrallås idag jag med så jag ska nog ta reda på det bara den kommer hem :wink:
päpplet skrev:Med tanke på att de flesta 740 har centrallås borde ju din bil ha fördraget för det. Du får kanske byta kablarna som går in i dörrarna men annars tror jag det är inbakat i övriga härvan. Borde bara vara att stoppa i ett relä och motorerna från en annan 740

Jag har köpt en kalsongblå 740 utan centrallås idag jag med så jag ska nog ta reda på det bara den kommer hem :wink:

men jag tänkte på att det följde med motorer, så man slipper använda nyckeln :wink: du får lägga upp bilder på den kalsongblåa så fort du kan, dom är ju bara för snygga 8)
har storhandlat lite tänddelar nu :D behövde byta tändkablar så jag tänkte att det är lika bra att byta rotor, fördelarlock och stift medans man ändå höll på :)

lite nytt
Bild

gamla flocket och rotor, såg inte så farligt dåliga ut. (rotorn hade jag sönder när jag tog bort den) :roll:
Bild

tändstift. nytt vs gamla :lol:
Bild

tyckte ett av dom gamla stiften såg konstig ut, med det var väll inte så farligt :roll:
Bild

har även listat ut att jag måste byta högtalare fram :P detta är den högtalaren som fortfarande har upphängning kvar :lol:
Bild

det var allt för denna gången. håller på och funderar på att försöka byta bort bilen efter vintern med :) MVH
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 28
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar