Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrPeppa
isak skrev:finns inte plats att få ner den med mindre än att få ut stöt fångarhörnet. men har du tillgång till lyft underlättar det. sätt inte tillbaka M8 muttern i överkant går det lättare nästa gång för det blir flera servicar på den.
har ibland fuskat och släppt bara vänstersidan på st-fångaren för att få ner den, men vet inte om jag vann någon tid på det?
Isak
Det är ju så pass enkelt att montera bort stötfångaren så jag gör nog det. Hittade en bild nu på hur det ser ut bakom ST. Ser inte så krångligt ut.
av Cedrix
Är inga problem alls, brukar ta ca 15 minuter för mig att montera bort stötfångaren. Det som jag tycker är besvärligast är att få isär el-kontakten till värmaren, den sitter lite trångt till. Jag har skrivit i en gammal tråd om detta också, där finns även artnr på komplett renoverings "kit". Kan vara idé att köpa det. Sök på bland mina inlägg och du borde hitta det.
av MrPeppa
Cedrix skrev:Är inga problem alls, brukar ta ca 15 minuter för mig att montera bort stötfångaren. Det som jag tycker är besvärligast är att få isär el-kontakten till värmaren, den sitter lite trångt till. Jag har skrivit i en gammal tråd om detta också, där finns även artnr på komplett renoverings "kit". Kan vara idé att köpa det. Sök på bland mina inlägg och du borde hitta det.
Ska kolla dina inlägg. Stort tack Cedrix.
Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]