I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Qungen
Undrar vilken växellåda(awd) som är starkast/tål mest, har funderingar på att bygga om min bil från klev bakhjuldrivet på 69 hk till något hk med awd. bygget ska inte igenom på besiktningen utan bara byggas för att funka och gå bra på bana/402m/street race.
Kan även säga att bilen är en 343'a, så ombyggnad kommer det bli, och stora lär det bli.
Sen vilken motor man ska bygga på, vilken som passar på lådan lr om man kan bygga om så den passar, det ska hälst hålla en del, ska dock inte bli ett monster med hur många hästar som helst, utan å att köra.

Tack på förhand
av Qungen
Det låter ju faktiskt inte som en dum ide, men är det ingen volvo lina som är hållbar nog? hade varit kul att ha volvo rakt igenom :)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Beror ju på vad man har för planer. Men volvo's awd, iaf inte den äldre varinten av systemet är någon höjdare, men det går ju att få det att hålla med modifiering. Audins drivlina har ju dessutom fördelen av att motorn håller för mer än volvomotorn.

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Men för alla behörigheter gäller […]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]