Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anskal
Lite problem på en volvo 850 t-5 2.3 96:a som jag hade tänkt att införskaffa.

Hastighetsmätaren fungerar inte,dock alla andra instrument.
När jag vrider ljus omkopplaren på halvljusautomatiken fungerar inte halvljus,blinkers,positionsljus ,bakljus ,instrumentljus när jag dock har den på parkeringsljus fungerar allt utom blinkers.
Heljuset fungerar om man håller in spaken.
Har bytt ljusrelä och ljus omkopplare utan resultat samt kontaktstycket till tändningslåset.
Säkringar är kollade samt jordflätorna.
av *pettson*
anskal skrev:ingen som har nån ide?
Menar du att vi ska lösa problemet åt dej, så att du ska kunna köpa bilen?..
Enda iden jag har just nu är att du får skaffa ett elschema om du är fortsatt intresserad.
Jag hade inte ställt frågan om jag hade haft lösningen på problemet..
Var mer ute efter nån ide på vad man hade missat i felsökningen och om det finns några vanliga fel som kan orsaka dessa sakerna. Eller någon som hade haft samma problem som kunde dela med sig av sin kunskap.

Ett ovanligt tråkigt bemötande av dig på ett annars bra forum då jag har haft volvo och varit medlem här tidigare.
av *pettson*
anskal skrev:Jag hade inte ställt frågan om jag hade haft lösningen på problemet..
Var mer ute efter nån ide på vad man hade missat i felsökningen och om det finns några vanliga fel som kan orsaka dessa sakerna. Eller någon som hade haft samma problem som kunde dela med sig av sin kunskap.

Ett ovanligt tråkigt bemötande av dig på ett annars bra forum då jag har haft volvo och varit medlem här tidigare.
Att köpa en bil med problem som man inte själv löser eller har lösningen på, eller att fundera på att göra detsamma, gör väl att man förlitar sej på att andra ska lösa ens problem? Har jag fel i resonemanget?
Jag kan dock inte förstå hur man själv resonerar vid bilköpet just då, men det är en helt annan sak.
Allt är inte sådär svart och vitt enkelt så att alla har samma seriefel på bilen, unika fel uppstår både nu och då. Därför krävs ett elschema, dels för att du själv ska få djupare kunskap om fordonets system för att hjälpa till och leta, och dels för att om nån går igenom ett elschema med dej så ska du kunna följa med i det för att lösa problemet praktiskt när problemet är upphittat. Det är helt okej att tycka att det är ett trist bemötande. Dom flesta som får lite motkrav tycker det är trist. Det spelar ingen roll om det är i forum, i skolan eller på jobbet.
Ja du har fel i resonemanget där,jag ville bara höra om nån hade haft samma problem och besparat mig x antal timmars felsökande. Trodde forum som detta hade det syftet lite,att dela med sig av sina erfarenheter.
Så är det på andra märkesforum iallafall.
Men hade tydligen fel här.

Och motkrav har jag verkligen inga problem med,utan mer med hur dom blir presenterade.

Men tackar för svaret ändå,ska kika på ett elchema.
Styrleder till V70 T5 år 2000.

SMI som jag uppfattar att jag har så fungera[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]