Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har backsensorerna flippat ut också... :-(O)
Så fort jag lägger i backen så tjuter dom konstant... Trots att det är fritt bakom bilen.
Har haft problem några gånger förut då det regnat och jag har trott att det varit vatten som runnit förbi sensorerna. Men nu har jag torkat av dem och de är rena och torra...

Någon som vet vad det kan vara??? :?

Är detta något som kan gå på garanti när man köpte bilen. Jag fick 6 månade eller 1000 mil. ?:-/
En bekant har samma problem på en V70 MY08, en av sensorerna bak piper hela tiden... Så jag är också nyfiken på om detta är vanligt eller hur problemet löses.
:???:
Va? Ser man i displayen vilken det är som piper... :oops:
Det hade jag ingen aning om he he.. Får kolla i morgon.

Tack så länge. Jag återkommer med besked.
Tror det kom med någon senare årsmodell eventuellt mjukvaruppgradering
palmqvist skrev:Tror det kom med någon senare årsmodell eventuellt mjukvaruppgradering
Just det, om man inte redan har grafiken så kan tydligen bilar byggda from v20 2007 uppgraderas till att visa parkeringsgrafiken i radiodisplayen.
Typiskt, min är tillverkad före v.20 2007.
I morse när jag backad ut så pep det precis som det skulle. När jag kom till jobbet och skulle parkera så pep det konstant igen. -5 grade ca. Nu när jag åkte hem så pep det konstant vid jobbet men funkade som det skulle när jag kom hem, ca 2-3 plussgrader.... Jobbigt när det kommer och går :???:
Be dem kolla den splitter som sitter i någon av bakskärmarna. Min V70II pep sporadiskt och de bytte allt som gick att byta, utan förbättring. Till slut hittade meken denna "burk" och när den byttes så försvann problemet. Fukt hade trängt in i dess anslutningar.

Mjukvaruuppdateringar fixar verkligen inte allt.
Ja, det verkar ju onekligen vara fuktrelaterat... Nu när det är torrt ute så har jag inga problem. Får se när det regnar nästa gång...
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]