Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag har inte alla kopplings scheman i huvet, men det brukar vara samma säkring till elutan i fam & baksäte (separat till bagaget)
Bothner skrev:
mattias1 skrev:
Bothner skrev:Hej igen nu börjar det bli vinterkallt igen och jag har fortfarande inte fixat elvärmen bak! Nu har jag i alla fall mätt upp att det kommer ström till värmeknapparna till baksätet. 14 volt på ena kabeln och ca 8 volt till den andra. (Det är totalt tre kablar i gröna kontakten). Jag har provat 2 olika knappsatser ( en från skroten)och ingen funkar. Ideer tack. Jag kan tillägga att stydonet under sätet inte byttes då det visade sig att det inte hjälpte att byta till ett nytt. Det gamla sattes tillbaka.

Hej kolla säkringen till ciggarettändaren, sitter framför passagerare fram.
Det står ciggarettändare även om det bara är 12v uttag.
Är det separat säkring till baksätescigguttaget ? Det i mittkonsollen fungerar.

Jag tror det är samma, för barnas dvd satt i det bakre och när dvd inte funka prova jag i främmre och då fungerade
det inte där, man när jag bytt säkring fungerade det i båda.
kanske en dum fråga. Men har precis införskaffat mig på en Beg 08.a. Kommer inte ihåg om det stod att det var sätes värme bak på bilen, men jag har knapparna för det. Skall det då finnas värme bak? för det blir inte varmt när man trycker in knapparna.
mille08 skrev:kanske en dum fråga. Men har precis införskaffat mig på en Beg 08.a. Kommer inte ihåg om det stod att det var sätes värme bak på bilen, men jag har knapparna för det. Skall det då finnas värme bak? för det blir inte varmt när man trycker in knapparna.
Det är standard från Kinetic. BAS är mycket ovanligt (mindre än en procent). Så åk tillbaka med den och be dem fixa det. /PH
perhall skrev:Tror det kan hänga ihop med givaren som jag tror sitter under förarsätet, den var trasig på min och därför blev luften dålig, temperaturen stämde inte och baksätesvärmen fungerade inte. Fråga mig inte hur det funkar, men när de andra sakerna fixades informerade verkstaden om att nu även baksätesvärmen fixades på köpet. /PH
Blev detta tips uppföljt och felsökt ? Namn på givaren please. Intressant teori som borde kollas för ev. nya case.
Konstigt lampfel volvo 940

Hej! På min volvo tänds varningslampan […]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 […]