viktore skrev:Jo, det är ganska stor skillnad. Då kan man lika gärna jämför 325 med T6. Det är lika stor skillnad. Och jag håller med dig helt att man inte enbart ska jämföra 0-100 tider, det är bara lättast då det mer eller mindre är en standard och ganska lätt att mäta. Men om vi ska jämföra de övriga distanserna tror jag tyvärr att skillnaden till 335 blir ännu större. Lägg till någon kurva dessutom och Volvon är borta ;-//
Du kan väl dela med dig av dina erfarenheter från de båda bilarna? Utifrån det du skriver låter det som att du tillbringat åtskilliga timmar bakom ratten både i en 335 och S60 T6

-)[/quote]
Så kan väl även du ;-//
Det är verkligen skoj att se allas olika mer eller mindre aggressiva inlägg för att någon tycker olika. Huvudsaken är att man själv blir nöjd med sin bil. Det är trots allt bra att vissa här på forumet kan ha en något sålunda öppet sinne och diskutera andra bilar än Volvo och se att det finns andra biltillverkare som faktiskt oxå gör bra bilar... ;-//[/quote]
Jag har kört en del 335xDrive sedan, dock med 6växlad manuell och kan säga att det är en bil som går bra men det är ingen M3 dräpare. Den var lite snabbare än en manuell S60R, och jag har aldrig sett något test med S60R där den nått 164km/h slutfart, som nya T6. Min slutsats är således att en S60 T6 mot en 335 med likvärdig setup är fullt jämförbara prestandamässigt.
Det är intressant att diskutera prestanda, eftersom det gäller ren och skär fakta och inte subjektiva åsikter eller tyckanden. Antingen är en bil snabbare, långsammare eller lika snabb som en annan i ett specifikt intervall, eller flera/alla.
I debatt om exempelvis inredningskvalitet kan man enkelt hävda att man tycker bil X har bättre interiörkvalitet än Y, det är subjektivt tyckande och alla har rätt i sina egna ögon - ingen diskussion förändrar detta faktum eftersom det inte finns något "facit". I en prestandadiskussion som kan baseras på fakta känns det däremot inte trovärdigt att säga att S60 T6 inte kan jämföras med 335 - för att man "tror" att T6 blir förnedrar i raktframprestanda, och ännu mer på bana. Såvida du inte har något som styrker det du tror?
Jag har plockat fram siffror och fakta som, iallafall i de tester som gjort hittils av S60 T6, pekar på att en T6 inte hamnar långt efter en 335. Någon kanske sitter på tider som tyder på annat? Fram med dessa då, väntar fortfarande tålmodigt på testet där 335 gör 0-100 på 5s blankt 8)[/quote]
Visst, jag har det här, tyska auto motor & sport från sept 2006, Konzeptvergleich: Schaltung oder Automatik?
Skoda Octavia Kombi 2,0 TDI Porsche 911Carrera 4 MB SLK 350 BMW 335i och Audi A6 2,4
manuell mot automat (varianter därav, Skoda DSG, A6 Multitrnoic etc.)
335i automat 5,5 0-100
335i manuell 5,0 0-100
PH